Trendy v maloobchodním prodeji potravin v roce 2023 ve Velké Británii

Společnost Waitrose, přední online prodejce potravin, vydala zprávu o trendech u potravin a nápojů ve Velké Británii za rok 2023.

Údaje průzkumu, který společnost Waitrose prováděla, ukázaly, že třetina (32 %) respondentů nyní pravidelně konzumuje klasická jídla, jako například těstoviny nebo brambory a kuřecí maso a ryby.

Ilustrační fotografie

Prodej bramborových příloh se v roce 2023 zvýšil o 19 %, přičemž nejvyhledávanější jsou hranolky a gratinované brambory. Rostl i prodej mražených bramborových produktů – například prodej mražených hranolek se zvýšil o 80 %.

V roce 2023 také o 23 % vzrostl prodej nealkoholických nápojů a nápojů s nízkým obsahem alkoholu, což souvisí s obecnějším snížením spotřeby alkoholu ať již ze zdravotních, nebo ekonomických důvodů.

ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě

Zpráva také ukázala obnovený zájem o fermentované potraviny – prodeje koření nebo nakládaných okurek vzrostly o 14 % a kimči o 44 %. Populární zůstává italská kuchyně a potraviny obohacené o bílkoviny. Jedním z obecných trendů byl také nákup větších balení a potravin v akcích.

Mezi potraviny a nápoje, u kterých se prodeje naopak snížily, patří zeleninové chipsy, jejichž prodej se propadl o 15 %, a nízkotučné mléčné výrobky.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme