Jedná se o třetí ročník veletrhu a stejně jako na předchozích dvou, ani na tomto nechyběl český stánek. Ve skutečnosti se jednalo dokonce o stánky dva, jeden potravinářský a jeden zaměřený na sklo a křišťál.
Naprostá většina zúčastněných českých firem byla zastoupena svými čínskými partnery, kteří se o kvalitě veletrhu vyjadřují velmi pozitivně, což dokazuje i fakt, že se mnozí z nich účastnili již ročníků předchozích. Hainan Expo je zároveň jediný čínský veletrh zaměřený čistě na spotřební zboží a je tedy vnímán jako dobrý nástroj pro zvyšování domácí poptávky, která se má stát motorem dalšího ekonomického růstu Číny.
Celý ostrov Chaj-nan se má zároveň do roku 2025 stát největší světovou zónou volného obchodu, kde budou například platit jednodušší pravidla pro dovoz zboží. Hainan Expo bude nepochybně hrát významnou roli i v této transformaci.
Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
V letošním roce veletrh pokrývá plochu 120 tisíc metrů čtverečních, což představuje 20% nárůst oproti předchozímu ročníku, a přilákal přes 3300 značek z 65 zemí a regionů. Partnerskou zemí letos byla Itálie. Stejně jako minulý rok byl veletrh po dobu prvních tří dní otevřen pouze pro profesionální nákupčí a zástupce odborné veřejnosti, což dalo vystavovatelům příležitost více se soustředit na oslovení potenciálních partnerů.
Zajímavé bude sledovat, kolik návštěvníků veletrh přiláká letos, kdy již neplatí žádná omezení související s covidem. Podle médií navštívilo veletrh během prvních dvou dní přes 90 tisíc návštěvníků a odhaduje se, že by jich mohlo být celkem přes 350 tisíc.
Na veletrhu bylo možné navštívit i stánek s evropskými a čínskými produkty s chráněným označením původu. Na seznamu produktů, které se v Číně těší této ochrany, figurují i dva z České republiky – Budějovické pivo a Žatecký chmel. I jim byl na tomto stánku věnován prostor.