I když se dynamika růstu oproti předchozímu desetiletí poněkud zpomalila, zůstává sektor superprémiových lihovin odolný a naznačuje zajímavé příležitosti pro české exportéry.
V loňském roce vzrostl podíl značek tequily v cenové kategorii 25 a více dolarů o téměř 20 %, zatímco bourbon a další americké whisky v cenové kategorii 25 a více dolarů zaznamenaly 8,5% růst.
Tři značky tequily s cenou 40 USD a více (Patrón, Casamigos a Don Julio) budou podle odhadů v letošním roce patřit mezi pět nejprodávanějších lihovin v USA podle maloobchodního obratu, přičemž každá z nich bude mít hodnotu přes 1 miliardu USD. Tím se umísťují hned za Tito’s vodkou a Hennessy Cognac.
Tequila se minulý rok stala druhou největší kategorií destilátů v dolarovém vyjádření a očekává se, že do roku 2025 předčí vodku, která je nyní na prvním místě.