Dle největšího provozovatele obchodních řetězců, Majid Al Futtaim, zaznamenaly řetězce za druhé čtvrtletí 2021 o 4 % vyšší tržby než za čtvrtletí první. V porovnání s druhým čtvrtletím roku 2019, tedy v roce bez narušení provozu z důvodu pandemie, jde o 3% nárůst.
I když se pomalu vrací tržby do kamenných prodejen, online obchody stále rostou, a to o 17 % za první pololetí 2021 oproti loňskému roku.
Zpráva vydaná zmíněnou firmou také dokládá, že celkové tržby v obchodech včetně všech služeb za první pololetí 2021 jsou stále o 3 % nižší než za stejné období v roce 2019. To je způsobeno především velmi razantním omezením volnočasových aktivit a zábavy, které je za první půlrok letošního roku stále ve ztrátě 51 %. V případě potravin a nápojů jsou hodnoty již srovnatelné s obdobím před pandemií. Přesněji zaznamenaly růst o 0,2 %, což je výborná zpráva pro exportéry.
Všechna tato data se týkají obchodních řetězců. Co je ale zajímavé, je zmínění statistik z menších obchodů zaměřených na potraviny. V těch prodejci zaznamenali narůst prodeje o 40 % oproti roku 2019. To dokazuje, že i když se lidé cítí bezpečněji, stejně se raději vyhnou velkým obchodním domům.
Současná data jsou lehce ovlivněna tím, že v Emirátech právě končí léto. Data za druhé čtvrtletí tedy většinou počítají s malým přílivem turistů, ať už byla pandemie, či nikoliv. Opravdový návrat k normálu potvrdí až prodeje za třetí a čtvrté čtvrtletí. Emiráty ale sází na vysoký přiliv turistů cestujících na EXPO.
Pro české exportéry jde také o zajímavou akci především pro to, že veletrhy, které se budou konat v období probíhajícího Expa, očekávají o to větší návštěvnost. Spojení pracovní cesty s návštěvou světové výstavy, kde se dají potkat zajímavé obchodní kontakty, si nechá v regionu ujít málokdo.