Účast českých firem na největším korejském veletrhu herního průmyslu G-Star 2022

V korejském Busanu se uskutečnil největší herní festival za poslední tři roky „G-Star 2022“. V roce 2020 se veletrh konal výhradně online a loni kvůli pandemii v hybridním formátu on-and-offline.

V tomto roce se na téměř 3 000 stánků představilo 987 společností ze 43 zemí. Celkový počet přítomných návštěvníků pak dosáhl 184 000 a dalších 970 000 sledovalo celý event online přes G-STAR TV. Jižní Korea je po celém světě vnímána jako jedna z nejlepších herních zemí. V současné době je to 4. největší světový trh s videohrami a je také považována za hlavní zemi E-sports světa.

Ilustrační fotografie

Celkový herní trh v Jižní Koreji dosáhl v roce 2021 15 mld. USD. V současné době samotný trh mobilních her v Koreji činí něco málo pod 7 mld. USD. Více než 50 % korejské populace hraje hry na svých chytrých telefonech a toto číslo se od epidemie covidu-19 zvyšuje. Například herní společnosti jako NCSoft, Nexon, Netmarble a NHN Entertainment zaznamenaly během této doby nárůst akcií o 25–50 %. Očekává se, že tento trend bude pokračovat i v roce 2023, kdy se digitální domácí zábava stane ještě běžnější.

Na letošním veletrhu G-STAR byly díky velkému zájmu veřejnosti poprvé otevřeny dvě výstavní haly a to jak pro akce B2C, tak i pro setkání B2B. V prostorách B2C patřily mezi největší vystavovatele korejské společnosti Nexon, Netmerble, Krafton, WeMade, Kakao Games, Epic Games. Zájmem významných herních společností byla letos diverzifikace platformy prostřednictvím konzolových her.

Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?

Pro B2B mítingy byl na veletrhu vyhrazen prostor v 1. patře výstavní haly BEXCO 2, kde po dobu tří dnů probíhala nepřetržitá jednání odborné veřejnosti s představiteli korejských a zahraničních firem.

Své oficiální zastoupení zde měly, kromě České republiky, Kanada a Švédsko. Dále pak Polsko, které bylo zastoupeno svým obchodním centrem. Velký prostor byl dán i Asijskému hernímu pavilonu. Dle informace pořadatelů se na B2B jednání registrovalo na 1 748 kupujících agentů, a 2 313 návštěvníků, což představuje 60% nárůst oproti předchozímu roku.

Český stánek byl v rámci Projektu ekonomické diplomacie (PROPED) realizován agenturou CzechInvest ve spolupráci s Velvyslanectvím ČR v Soulu. Na stánku bylo prostřednictvím agentury CzechInvest zastoupeno šest českých gamingových společností – CGE Digital, FiolaSoft, FireballRPG, Immersive Division, Plan A Collective a GoldKnights.

Ilustrační fotografie

CEO posledně jmenované společnosti GoldKnights, p. Vladimír Geršl byl na stánku osobně přítomen a na herním PC prezentoval hru The Last Oricru – nový titul GoldKnights, který byl vydán před měsícem. Možnost vyzkoušet si zahrát tuto hru vzbudila u návštěvníků obrovský zájem a přilákala lidi na stánek.

Kromě samotné hry proběhla na českém stánku řada domluvených schůzek, na kterých byly prezentovány nejen zastoupené české firmy, ale také celý český gamingový sektor s jeho silnými stránkami. ČR byla představena jako vhodná země pro nastavení další spolupráce a vstup na Evropský trh. Rovněž byla navázána užší komunikace a představení se zhruba 36 zahraničními společnostmi především z Korejské republiky, ale také z USA, Číny, Malajsie, Thajska a dalšími zeměmi z regionu jihovýchodní Asie.

Vzhledem k velkému ohlasu, jaký celá akce měla, agentura CzechInvest spolu s Velvyslanectvím ČR v Soulu rozhodně uvažují s účastí na G-Star 2023. Dle zájmu českých společností jsou schopni zajistit jak větší plochu, tak by i rádi zopakovali fyzické představení české počítačové hry během veletrhu.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Soulu (Korejská republika). Autor: Pavel Kalina, ekonomický diplomat.

• Teritorium: Asie | Korejská republika | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Software a ICT služby

Doporučujeme