Účast českých firem ne herní konferenci GDC ve Spojených státech

Díky projektu PROPED získalo pět českých firem prostor pro prezentaci svých her na jedné z největších herních konferencí světa Game Developers Conference v San Franciscu.

Česká republika měla poprvé v historii v rámci konference svůj národní stánek, i když jen virtuální. Firmy měly možnost představit až 40 tisícům účastníkům konference své nejznámější tituly včetně těch, na kterých právě pracují. Odborné přednášky a matchmakingová setkání v průběhu týdenní konference po boku světových gigantů, jako jsou Activision, Electronic Arts či Ubisoft, byly obrovským přínosem pro budoucí rozvoj českých herních studií.

Projektu ekonomické diplomacie realizovaného GK Los Angeles ve spolupráci s CzechInvest San Francisco pod záštitou Asociace českých herních vývojářů (GDA CZ) se ve dnech 19.–23. července 2021 zúčastnily firmy Bohemia Interactive (tvůrci série ARMA, DayZ, Vigor), Madfinger Games (studio zaměřené na mobilní hry jako Shadowgun), Beresnev Games (tvůrci mobilních her známí především titulem Flippy Knife), Charles Games (mladé začínající studio zaměřené na vzdělávací historické hry, které na konferenci představilo svou nadcházející hru Svoboda 1945: Liberation) a Honestly Games (založené v loňském roce, které představilo svoji připravovanou hru Lords and Villeins inspirovanou kultovní hrou RimWorld).

Game Developers Conference (GDC) v San Franciscu je jednou z největších herních konferencí na světě. Zásadní rozdíl oproti herním veletrhům, jako je například E3 nebo Gamescon, spočívá v tom, že GDC, jejíž první ročník se uskutečnil v roce 1988, se účastní v drtivé většině profesionálové z herního průmyslu. Konference se kvůli komplikacím s cestování a restrikcemi spojenými s pandemií koronaviru konala virtuálně.

Český národní stánek pod názvem CZECH GAMES měl možnost představit české firmy, které patří v současnosti mezi špičky v oboru ve vizuálně atraktivní podobě videoprezentací. Součástí národního stánku byl i přehled českého herního průmyslu jako celku, včetně kompletního katalogu českých herních firem. Svůj národní stánek na konferenci představili také zástupci Brazílie, Chile, Kanady a Švýcarska.

Přestože se konference konala ve virtuální podobě, obohatila přítomné o nové pohledy na vývoj her, a jejich zpracování, nabídla nespočet zajímavých kontaktů a propojení, které budou firmy teprve po skončení konference realizovat, či už jde o nabídky a poptávky práce v českém herním průmyslu, formy outsourcingu, které významně ovlivní jejich další činnost.

Firmy kromě skvěle organizačně zajištěné akce ocenili možnost přístupu do GDC Vault, pro držitele vstupenek „All Access Pass“. Prostřednictvím GDC Vault se zástupcům českých herních studií nabízí možnost po dobu jednoho roku sledovat soubor podrobných designových, technicky inspirativních rozhovorů a videí od influencerů herního vývojového průmyslu převzatých z více než 20leté historie celosvětových konferencí GDC.

Skutečnost, že obrat českého herního průmyslu se v loni vyšplhal na více než 5,3 miliardy českých korun, tedy zhruba 250 milionů dolarů naznačuje, že herní průmysl se v době covidové nejen nezastavil, ale naopak prudce rostl. Navíc česká asociace herních vývojářů odhaduje, že letos bude obrat ještě o 10 % vyšší, tedy kolem 6 miliard.

Český průmysl vývoje počítačových her má celosvětově více než půl miliardy uživatelů, což je pravděpodobně vůbec nejvíce ze všech domácích odvětví. I proto Generální konzulát České republiky a CzechInvest budou nadále prostřednictvím projektů na podporu ekonomické diplomacie podporovat české herní vývojáře na podobných akcích i v budoucnu.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Los Angeles (Spojené státy americké). Autorka: Jana Přikrylová, ekonomická diplomatka.

Doporučujeme