Cílem projektu je prostřednictvím moderních technologií virtuální reality nabídnout studentům středních a vysokých škol jedinečný zážitek, který podpoří jejich empatii a porozumění problematice sociálního vyloučení a dalších sociálních výzev.
VR technologie bude propojena s pracovními listy a metodickými materiály pro pedagogy, aby vznikla ucelená učební pomůcka využitelná v rámci formálního i neformálního vzdělávání.
„Jde o jedinečný projekt, který propojuje zážitkové učení s podporou pedagogů. Věříme, že právě kombinace moderních technologií a kvalitních studijních materiálů umožní mladým lidem lépe porozumět složitým sociálním situacím a přemýšlet o nich s větší empatií,“ říká hlavní řešitelka projektu Michaela Veselá Hiekischová.
Měsíce čekání na rehabilitaci? Virtuální realita je výrazně zkrátí a pomůže i s operací mozku
Projekt reaguje na potřeby Ústeckého kraje, který dlouhodobě patří k regionům nejvíce zatíženým socioekonomickými problémy. Využití inovativních vzdělávacích metod má podpořit rozvoj kritického a analytického myšlení studentů, stejně jako jejich schopnost vcítit se do situace druhých.
Na projektu se kromě odborníků z oblasti sociální práce a sociální politiky podílejí také specialisté na vývoj VR aplikací. Výstupem bude soubor VR scénářů reflektujících aktuální sociální problémy a metodické materiály, které pedagogům usnadní začlenění této moderní pomůcky do výuky.
