Unikátní bylinné nápoje Fluidum Té si postupně budují své místo na trhu

Fluidum Té je tekutý bylinkový extrakt společnosti PRO INFUSION. Dodává se v sáčcích, které si můžete vzít do kabelky, na cestu vlakem či na výlet – a kdekoliv a kdykoliv připravit čerstvý nápoj. Ve vteřině, teplý či studený, dle nálady a chuti.

Nemůžete jej zkazit – v sáčcích je totiž vyladěná dávka na jednu sklenici nebo hrnek, bez cukru a barviv, bez konzervantů, z pečlivě vybraných surovin v certifikované BIO kvalitě. Specifická, k surovinám velmi šetrná metoda výroby extraktu, vyvinutá uvnitř firmy, je významnou inovací v potravinářském světě.

„Fluidum má v literatuře několik významů. Slouží jako pojmenování tekuté látky, ale i blíže nepopsatelného kouzla osobnosti nebo místa. Název našeho výrobku tak znamená tekuté kouzlo, které magicky promění vaši vodu,“ uvedla pro Forbes Woman v listopadu loňského roku zakladatelka firmy, Šárka Vávrová.

Zhruba před rokem, kdy byly čaje v prodeji několik měsíců, Šárka hledala odpovědi na otázky, jak produkt dostat k těm správným zákazníkům, jak se profilovat, na jaké zákazníky cílit a jak se dostat do zahraničí. Druhou oblastí byly otázky dalšího financování vývoje i celkového rozvoje firmy.

Spolupráce s Enterprise Europe Network (EEN) začala komplexním rozhovorem, který pomohl porozumět potřebám firmy a reagovat nabídkou vhodných služeb. Firmě byla zpracována nabídka do mezinárodní databáze Sítě, kde se záhy objevili zájemci o spolupráci.

S klientem v Polsku proběhla fáze testování vzorků bylinných extraktů pro připravovanou novou generaci nápojů, proběhla také jednání s partnerem v Británii. Řada otázek spojena s dalším směřováním firmy byla diskutována i v rámci prezentačních dní programu „Scale-up your business“. Zazněla tam řada doporučení od v podnikání vysoce erudovaných lidí.

Zakladatelka věnuje produktům, bylinkám, vodě, technologii i obalům maximální péči, aby se k zákazníkům dostaly co nejkvalitnější produkty s co nejmenší environmentální zátěží. Ve firmě zatím nebyla zkušenost se žádným grantem či dotací, EEN tak vytipovala jednoduché, rychlé a z hlediska objemu financí menší zdroje, kterými lze pokrýt náklady na další vývoj produktu. Pro tyto účely byla pro firmu jednoznačně první a úspěšná volba Středočeské inovační vouchery.

Společnost PRO INFUSION ušla za rok dlouhou cestu, Fluidum Té si pomalu ale jistě buduje místo na trhu s prémiovými čaji a nealko nápoji.

Řešíte stejné otázky v začátcích podnikání jako PRO INFUSION? Kontaktujte S. Jiráskovou, Technologické centrum AV ČR, e-mail: jiraskova@tc.cz. Web: Enterprise Europe Network




• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Obchod | Potravinářský průmysl
• Teritorium: Česká republika