Nárůst souvisí mimo jiné s investicemi prodejců do zefektivňování provozů. Díky tomu se snižují náklady a lze tak nabídnout cenově příznivější produkty v období před Vánoci.
Celkový růst maloobchodních tržeb ve Spojeném království však v říjnu zpomalil na meziroční hodnotu 2,5 %, což zároveň souvisí s tím, že spotřebitelé odkládají své výdaje právě na očekávané předvánoční výprodeje a slevy. Prodejům potravin a nápojů prospívá také teplejší podzimní počasí.
Další dobrou zprávou je, že inflace v Británii při meziročním srovnání klesá. Mírně se také zvyšuje spotřebitelská důvěra – mírně se zvýšilo procento nakupujících, které očekává v příštím roce pokles cen potravin (z 8 % na 12 %). Ale podstatná většina britských zákazníků stále očekává spíše další nárůst cen potravin, byť pomalejším tempem než v letech 2022 a 2023.