V Japonsku vznikne konkurent Amazonu či Googlu

Yahoo Japan, dceřiná společnost japonské korporace SoftBank a provozovatel kdysi nejpoužívanějšího internetového prohlížeče v Japonsku, je v současnosti s ročními příjmy 6,76 miliard dolarů třetím největším hráčem na japonském e-commerce trhu. Firma Line, jejímž majoritním vlastníkem je jihokorejská korporace Naver, pak především stojí za chatovací aplikací s 164 milionovou uživatelskou základnou (nejen v Japonsku, ale i v Thajsku, Indonésii a na Tchaj-wanu). Současně je i provozovatelem platební QR služby LinePay; ostatně ve stejném odvětví se angažuje i Yahoo Japan se službou PayPay.
Motivací ke spojení firem dle slov výkonného ředitele společnosti Line Idezawy Takešiho byl především pocit ohrožení ze strany amerických a čínských technologických firem. Dle komentátorů pak významnou roli hrálo i rozhodnutí Rakutenu, provozovatele největšího japonského e-commerce portálu, spustit od dubna příštího roku vlastní telekomunikační službu a vstoupit tak na trh, jenž je doménou i Yahoo Japan vlastnícího SoftBanku.
Vytvoření firmy, jejíž tržby by dle odhadů měly zisky Rakutenu převýšit, je tak přímou reakcí na kroky této konkurenční společnosti, která se v posledních letech vytrvale snaží o expanzi do oblastí mimo internetový maloobchod. Detaily celé dohody by měly být doladěny během následujícího měsíce, samotné sloučení má dle nynějších předpokladů proběhnout v říjnu 2020.


  • Země: JP – Japonsko
  • Datum zveřejnění: 22.11.2019

Zdroj: Reuters, Nikkei
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Tokiu

Souborové přílohy

• Teritorium: Asie | Japonsko | Zahraničí
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme