V Kolumbii rychle roste popularita doplňků stravy

Spotřeba výživových přípravků, které doplňují běžnou stravu, získává v Kolumbii na oblibě.

Očekává se, že letošní prodej koncovému spotřebiteli přesáhne 274 miliard pesos (okolo 80 milionů dolarů). Podle údajů webu Euromonitor došlo k nárůstu o třetinu ve srovnání s rokem 2014, kdy spotřeba činila 206 miliard pesos. Euromonitor také odhaduje, že do roku 2024 by prodeje těchto produktů měly vzrůst v Kolumbii skoro o čtvrtinu.

Prodej těchto přípravků roste v rámci celé Latinské Ameriky. Pro letošní rok se odhadují kontinentální prodeje konečnému spotřebiteli na 2,75 miliardy dolarů, což by představovalo narůst o polovinu oproti roku 2014.

Euromonitor také zmiňuje tři značky doplňků stravy, které dominují kolumbijskému trhu. Jedná se o Omnilife a dále značky Sanofi a Herbalife. Jedním z důvodů, který vysvětluje dynamiku tohoto trhu v zemi a jeho předpokládaný růst, je vztah mezi používáním těchto doplňků stravy a zdravým životním stylem, který mezi Kolumbijci nabývá velké obliby.

Převzato z časopisu Export a podnikání, přílohy týdeníku Euro a měsíčníku Profit, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Autor článku: Barbora Kaprálová, CzechTrade Bogota.
Rubrika časopisu na euro.cz

Pravidelné novinky e-mailem