Ke konci června existovalo 304 700 prodejen potravin a nápojů, což je o 3,9 % méně než na konci loňského roku, uvedl iPOS. Podle generálního ředitele společnosti Vu Thanh Hunga došlo k prudkému nárůstu případů, kdy byly podniky zavřeny do tří měsíců od otevření, a to zejména ve velkých městech.
I některé zavedené značky s loajální zákaznickou základnou musely kvůli hospodářskému poklesu opustit trh. Například řetězec The Coffee House uzavřel mnoho poboček v klíčových městech, jako jsou Hanoj a Ho Či Minovo Město a zcela ukončuje své podnikání v Da Nangu a Can Tho.
ExportMag.cz: Výrobci alternativních potravin spolupracují v organizaci ProVeg
Coffee House nyní provozuje 117 poboček po celé zemi, což je zhruba o 30 méně než na konci minulého roku. Generální ředitel Ngo Nguyen Kha uvedl, že řetězec zavírá obchody v rámci změny obchodní strategie. Za současných okolností společnost podle něj pracuje na snižování nákladů a zvyšování výkonu.
Přesto tržby celého odvětví F&B byly 410 trilionů VND (16,44 mld. USD), což jsou dvě třetiny tržeb za celý rok 2023. iPOS to zdůvodnil 4,1% inflací a novými akcemi, které nabízí odvětví F&B. Průzkum mezi více než 2300 spotřebiteli v Hanoji a Ho Či Minově Městě zjistil, že pouze 1,7 % z nich je ochotno utratit více než 100 000 VND za nápoj, ve srovnání se 6 % ve stejném období loňského roku.