V systému OneTicket se prodalo už 10 milionů jízdenek. Vstupuje do něj další dopravce

Vlakový dopravce Leo Express je další významný hráč, který se připojil do projektu OneTicket. V něm může zájemce koupit univerzální jízdenku na vlakové spojení – bez ohledu na to, který dopravce konkrétní vlak provozuje. Přes OneTicket tak už nabízí své služby na 15 společností.

V systému OneTicket už se prodalo 10 milionů univerzálních vlakových jízdenek na českou železnici. Tento milník padl v neděli 29. června, čtyři a půl roku po zahájení ostrého provozu tohoto systému. Jubilejní jízdenku si zakoupila cestující v e-shopu na spoj z Českého Krumlova do Rokycan.

Nově je možné přes OneTicket kupovat také jízdenky na spoje Leo Express mezi Bohumínem a Prahou.

Systém OneTicket si dlouhodobě drží stabilní zájem – ročně se prodá přibližně 2,5 milionu jízdenek. Jedná se o oblíbenou volbu pro ty, kteří chtějí cestovat jednoduše a bez ohledu na konkrétního dopravce. V rámci platnosti jízdenky je možné přestupovat mezi dopravci a využívat jakýkoli spoj na dané trase. Na projektu spolupracují vedle státních Českých drah i mnozí soukromí dopravci. Jsou to například společnosti RegioJet, Arriva, GW Train, Railway Capital, KŽC Doprava, AŽD Praha, MBM rail a další.

V polovině června se projekt OneTicket rozšířil také o spoje dopravce Leo Express. Nově je v systému dostupných 18 komerčních vlaků denně mezi Prahou a Bohumínem, přičemž některé zajíždějí také do Karviné, Českého Těšína a Třince. OneTicket je ideální i pro letní cestování – například formou sedmidenní síťové jízdenky, se kterou mohou cestující pohodlně objevovat krásy České republiky.

Nejoblíbenější trasou, kde cestující OneTicket nejčastěji využívají, je Pardubice – Hradec Králové, kde se prodalo více než 68 tisíc jízdenek. Následují trasy Děčín – Ústí nad Labem a Pardubice – Praha, tedy úseky, kde jezdí více dopravců a univerzální jízdenka přináší největší pohodlí.

Většinu jízdenek dopravci stále ještě prodávají v kamenných pokladnách

Cestující si k jízdence mohou zakoupit také doplatek pro přepravu psa nebo jízdního kola. Ke konci května letošního roku tedy zhruba po dvou a půl letech od spuštění těchto služeb, bylo přepraveno přes 31 tisíc psů a přes 41 tisíc kol. „Více než polovina cestujících (52 procent) stále volí k nákupu OneTicket tradiční kamenné pokladny. Roste však podíl nákupů prostřednictvím e-shopu a mobilní aplikace OneTicket – ke konci května 2025 tento podíl dosáhl 26 procent, o dvě procenta více než ke konci roku 2024. Možnost zakoupit jízdenku přímo u průvodčích využívá téměř 18 procent cestujících. K dispozici jsou také jízdenkové automaty na nádražích i ve vlacích,“ říká Tomáš Tichý, zástupce ředitele státního podniku CENDIS, který systém OneTicket provozuje.

K mání jsou i místenky či celoroční kupony

OneTicket nabízí širokou škálu jízdních dokladů: jednosměrné jízdenky, traťové jízdenky na 7, 30 a 90 dní a síťové jízdenky na období 1, 7, 30, 90, 180 dní až po celý rok. Vedle toho si od června 2021 mohou cestující rezervovat místenky, čehož už využilo téměř 500 tisíc zákazníků.

K jízdence OneTicket mohou cestující zdarma objednat asistenci při nástupu, výstupu a pohybu po nádraží. Tato služba je určená pro osoby s pohybovým omezením, seniory, sluchově a zrakově postižené a rodiče s kočárky.

Univerzální jízdenky lze zakoupit online na webu oneticket.cz, v mobilní aplikaci, na pokladnách dopravců a v jízdenkových automatech. Platbu lze provést kartou, přes Google Pay nebo Apple Pay. OneTicket je také integrovaný na platformách mapy.cz a kudyznudy.cz, kde lze pohodlně plánovat cesty.

Redakčně upravená tisková zpráva společnosti CENDIS
• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: Doprava, logistika

Doporučujeme