Znamená však „suchý leden“ skutečně zvýšení prodeje těchto produktů? Podle nového průzkumu společnosti Alcohol Change UK se letošního suchého ledna hodlalo zúčastnit přibližně 9 milionů britských konzumentů alkoholu, což je o milion více než v lednu 2022.
Výzkumná společnost Kantar naznačila, že tato každoroční akce skutečně vedla k nárůstu prodeje nealkoholických a nízkoalkoholických nápojů, a to navzdory pokračujícímu nárůstu životních nákladů, kvůli němuž mnozí spotřebitelé začali omezovat své výdaje.
Fraser McKevitt, vedoucí oddělení maloobchodu a spotřebitelského výzkumu ve společnosti Kantar, uvedl: „Zdá se, že se mnoho zákazníků drží svých novoročních předsevzetí. Z údajů je jasně patrný dopad „suchého ledna“, protože objem prodeje nealkoholických piv a piv s nízkým obsahem alkoholu vzrostl ve srovnání s minulým rokem o 3 %.“
Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Někteří experti z odvětví však upozorňují na to, že „suchý leden“ nemusí vždy nutně znamenat zvýšení prodejů u nealkoholických nápojů. Nick Bodkins, zakladatel společnosti Boisson (americký prodejce nealkoholických a nízkoalkoholických nápojů) poznamenal, že jejich prodeje mají tendenci dosahovat vrcholu ve stejnou dobu jako prodeje alkoholických nápojů.
Přestože „suchý leden“ v Británii již skončil, experti předpovídají, že prodej nealkoholických/ nízkoalkoholických nápojů bude i nadále stoupat po celý rok. Laura Willoughby, spoluzakladatelka společnosti Club Soda, dokonce předpověděla, že se prodeje nealkoholického vína v Británii v roce 2023 vyrovnají prodejům nealkoholického piva.