Konal se v moderním výstavním centru Riyadh Front Exhibition & Conference Centre a přilákal více než 1300 vystavovatelů ze 100 zemí. Zcela zaplnil kapacitu výstaviště. Návštěvníci tak měli možnost vidět více než 100 000 produktů napříč devíti klíčovými sektory. Mezi ně patřily tuky a oleje, luštěniny a obiloviny, mléčné výrobky, káva, ovoce a zelenina, maso a drůbež, mořské plody, mražené potraviny, koření a omáčky.
Zpětné hodnocení akce bylo velmi pozitivní. Účastníci ocenili nejen vysokou organizační úroveň a pestrost programu, ale i strategické směřování celé akce. Saudi Food Show 2025 potvrdil svou pozici klíčového fóra pro potravinářský průmysl v regionu. Účast renomovaných firem, odborníků a mladých talentů ukázala dynamiku a růst tohoto sektoru v Saúdské Arábii. Veletrh nejenže podporuje obchodní příležitosti, ale také přispívá k dosažení cílů Vision 2030 v oblasti potravinové bezpečnosti, udržitelnosti a technologických inovací.
ExportMag.cz: Omán a jeho ekonomika možná ještě všechny překvapí
A jaký je rozdíl v porovnání s ostatními akcemi v regionu? Veletrh Saudi Food Show patří určitě mezi pět nejlepších potravinářských veletrhů v regionu a je definitivně nejlepším potravinářským veletrhem mimo Spojené arabské emiráty. Kvalita stánků a celá organizace byla opět perfektní pod záštitou veletržní správy Gulfood. I díky důvěře v tento tým láká akce nejenom dostatek vystavovatelů, ale i profesionálních návštěvníků.
Co je však jiné oproti SAE? Je to nabídka a poptávka produktů. Je třeba vystoupit z bubliny západní propagace zdravého životního stylu a vrátit se trochu v čase. Saúdský trh zajímá a poptává vše velmi sladké, smažené, jednoduché a nejlépe za velmi nízkou cenu.
To ale neznamená, že by výjimka nemohla překvapit. Na celém veletrhu bylo i několik firem, které zdravé produkty nabízely. Překvapením například byla singapurská firma zaměřená na zdravé nízkokalorické produkty, které se hned při první cestě na veletrh minulý rok dostaly do saúdských řetězců LuLu. Prokazuje se tímto, že i když je hlavní poptávka po jiných produktech, zacílit na specializovaný malý trh může být cestou k úspěchu.
S ohledem na rostoucí význam tohoto veletrhu se očekává, že příští ročník přinese ještě více inovací, účastníků a příležitostí pro všechny zúčastněné.