Velké americké pivovary více diverzifikují portfolio směrem k ne-pivním nápojům

Z nedávné akvizice společnosti Hoop Tea pivovarem Anheuser-Busch (AB) vyplývá, že podstatná část budoucnosti AB se soustředí na portfolio, které přesahuje klasické vaření piva.

Společnost Hoop Tea, která je známá svými sladovými nápoji s čajovou příchutí a seltzery, se připojí k portfoliu Beyond Beer společnosti AB zahrnující značky jako Cutwater Spirits, Babe Wine nebo Bon&Viv Spiked Seltzer.

Ilustrační foto

Podobnou strategii používá i konkurenční společnost Molson Coors, která mimo vaření piva rozšířila portfolio o energetické nápoje, nápoje s výtažky z konopí (CBD i THC), hard seltzery nebo přírodní dietní limonády. Oběma pivovarům známým svou produkcí amerických značek piv jde o změnu portfolia vzhledem k posunu spotřebitelských chutí a preferencí.

Prodej makro-značek piva již řadu let klesá, naopak rostou segmenty craft piv a dovozových značek. AB se v rámci divize Beyond Beer od roku 2018 snaží vybudovat portfolio kolem limonád, vín a lihovin, sladových nápojů či nealko – nebo nízkoalkoholických nápojů.

Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory

Oba giganti – AB i Molson Coors mají dobré investiční možnosti a díky marketingovým zkušenostem a rozsáhlé distribuční síti mohou výrazně uspět proti zavedeným lídrům v jednotlivých kategoriích. Rozhodně ale nelze očekávat, že by oba vyklidili pole na pivním trhu.

Pro české exportéry to ale potvrzuje, že má i smysl se nadále soustředit na segmenty, které mají potenciál k růstu – kvalitní ležáky s vývozem českého piva (světlých i tmavých piv) a craftovou scénu se surovinami a technologiemi pro vaření.

Autor: Petr Ježek, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR ve Washingtonu, D. C.. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Témata: Zahraniční obchod
• Oblasti podnikání: Obchod | Potravinářský průmysl

Doporučujeme