Velký týden malých firem začíná. Jde do něj přes tisíc podniků

Víc než tisícovka podnikatelů a společností se účastní druhého ročníku iniciativy Velký týden malých firem. Ode dneška do konce týdne představí veřejnosti své podnikání, nabídnou slevy na služby, spustí dny otevřených dveří nebo rovnou nechají zájemce vyzkoušet si řemesla na vlastní kůži.

Cílem iniciativy, která se neomezuje jen na tento týden, ale zahrnuje i další byznysové akce v průběhu celého roku, je víc zviditelnit roli malých a středních firem, které tvoří 99 procent všech podniků v České republice. Samotným podnikatelům má pomoci vzájemně si vyměnit zkušenosti a inspiraci z podnikání.

Přihlášené firmy a podnikatele lze nalézt i s jejich vizitkami a avízem chystaných akcí na interaktivní mapě iniciativy.

Po celé republice proběhne během týdne v rámci této iniciativy víc než 30 akcí. K vrcholům bude patřit středeční FEST DoToho! v Libčicích nad Vltavou, což by měl být největší podnikatelský festival v České republice. „Vystoupí na něm více než 50 řečníků a očekáváme také přes 500 účastníků,“ řekl při zahájení Velkého týdne malých firem Pavel Přikryl, spoluzakladatel iniciativy a byznys hubu Opero.

K dalším vrcholům týdne bude patřit páteční mezinárodní kulatý stůl SME Forum v Praze. Jan Coufal, CEO společnosti Czech Promotion oceňuje, že iniciativa umožňuje tak rozsáhlou výměnu zkušeností. „Nejenže mentoruji začínající podnikatele, sám jsem jím kdysi byl. A ta situace se moc nezměnila, podnikatelé si musejí projít každou slepou cestou sami. Vítám proto tuto iniciativu, která jim systematicky pomáhá,“ uvedl v narážce na to, že na těchto akcích promluví už zkušenější byznysmeni i k začínajícím živnostníkům či startupům.

Firmy nabídnou originální akce od úklidu v duchu feng-šuej až po dýňobraní

Jedinečnou hodnotou iniciativy jsou ale především často velmi neotřelé nápady, se kterými se blýsknou napříč republikou samotné firmy, které vezmou do hry zájemce z řad veřejnosti. „Ti si budou třeba moct uplést čepici, vycpat spacák, být na chvíli instalatérem,“ uvádí příklady aktivit nachystaných firmami Pavel Přikryl.

Lidé si přitom snadno mohou najít na interaktivní mapě firmy, které se do projektu zapojily, a rovnou si vybrat nějakou akcí ze svého bezprostředního okolí.

Najděte si v rámci Velkého týdne malých firem akci ve vašem blízkém okolí

Třeba Zahradnictví Weiss uvítá zájemce ve slezských Oticích na sobotním Otickém dýňobraní, které se bude konat přímo v areálu podniku. Středočeská sklárna Urbanglass předvede během víkendového dne otevřených dveří ruční výrobu skla.

Severočeská včelí farma AnnKas přidá zákazníkům k vybraným výrobkům zdarma minikurz výroby svíček nebo apiterapie. To úklidová firma Vyladěný domov nabídne ve své zbrusu nové kanceláři v pražských Dolních Chabrech zdarma konzultace k tomu, jak si zařídit bydlení v duchu feng-šuej nebo jaké ekologicky šetrné čistící prostředky zvolit pro úklid. V Hvozdnicích v královéhradeckém kraji zve zájemkyně do svého salonu módní značka GABANOVO, která i ženám plných tvarů zdarma poradí, jak se atraktivně oblékat nebo jak se líčit.

Co nabízí ženám plných křivek módní návrhářka z Hvozdnic? Přečtěte si rozhovor s majitelkou značky GABANOVO

Svůj týden malých firem bude mít v listopadu poprvé i Slovensko

Podobných drobných, ale často velmi nápaditých nabídek připravili podnikatelé po celé zemi na nadcházející dny stovky. Teprve druhý ročník iniciativy přitom těží z loňské úspěšné premiéry, takže letos se do ní zapojilo téměř dvojnásobné množství firem – víc než tisíc.

Navíc se tento nápad rozroste i za hranice. „Od 10. do 16. listopadu budou mít svůj Velký týden malých firem také na Slovensku,“ informovala Barbora Tyllová ze společnosti Mastercard, která patří k hlavním partnerům projektu.

Vedle výměny zkušeností mezi samotnými podnikateli a akcí firem pro veřejnost je smyslem Velkého týdne malých firem také zdůraznit potřeby podnikatelů směrem k politikům a státu.

Tomáš Stingl

• Oblasti podnikání: Obchod | Služby

Doporučujeme