Konzumace alkoholu je pro mnoho Vietnamců každodenní událostí. Spotřeba alkoholu se od roku 2010 do roku 2020 zvýšila o 95 % a Vietnam je dnes 5. největší spotřebitel alkoholu na světě (9l etanolu na osobu a rok).
Vietnamský životní styl sice ještě nezačlenil víno do svých konzumních návyků, ale preference se postupně mění, zejména díky rostoucí střední třídě. Spotřeba vína se proto výrazně zvyšuje a v minulém roce činila 15,3 milionu litrů. Na trhu jsou hlavně francouzské značky (35 %), z Chile (25 %), následované italskými a australskými značkami. Nejprodávanější vína jsou červená s podílem kolem 65 % na trhu, následují bílá s 25 % a sekty s 10 %.
Čína uvalila clo na australské víno přes 200 % na období pěti let a Austrálie musí hledat kompenzaci za Čínu, ale také zmírnit dopady pandemie, kterou toto odvětví utrpělo.
Vietnam má nesčetné množství dohod o volném obchodu, a tím vzniká silné konkurenční prostředí. Pro české exportéry je to nejen konkurence, ale i propagace vína, které ve spotřebě za pivem a destiláty stále silně zaostává.
Firemní dárky představují klíčový segment trhu, přičemž nejoblíbenějšími příležitostmi jsou oslavy Nového lunárního roku, které mohou generovat až 80 % spotřeby. Láhev vína je obvyklý dárek jako poděkování na konci roku pro zaměstnance i obchodní partnery.