Vietnamská ekonomika zpomaluje, Heineken snižuje prognózu spotřeby svého piva

Společnost Heineken snížila své očekávané zisky v roce 2023 ve Vietnamu poté, co výsledky v prvním pololetí byly horší, než se očekávalo.

Druhý největší výrobce piva na světě uvedl, že v tomto roce očekává růst zisku o 5 %. Dříve se predikoval až 10% růst. V prvním pololetí prodal Heineken celosvětově o 5,6 % méně piva než před rokem a navzdory nárůstu tržeb byl pokles zisku o 8,8 %.

Ilustrační fotografie | Egor Fomin / Shutterstock.com

Pivovar uvedl, že jeho výsledky byly ovlivněny hospodářským zpomalením, které nejvíce dolehlo na Asii. Zejména Vietnam, kde má Heineken velký pivovar i podíl na trhu, čelí snížené globální poptávce po svých exportech. Objem spotřeby piva ve Vietnamu klesl o 13,2 % a u dražších prémiových piv ještě více. Provozní zisk společnosti se zde snížil zhruba o třetinu.

ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí

Trend potvrzuje i největší vietnamský pivovar Sabeco, který ve druhém čtvrtletí zaznamenal meziroční pokles zisku o 32 %, avšak na stále zajímavých +50,7 mil. USD. Tvrdá konkurence s mezinárodními pivovary přinutila společnost údajně utrácet více za marketing, zatímco poptávka v důsledku ekonomických problémů klesla.

Ekonomické výhledy jsou obvykle optimistické a Sabeco si proto klade za cíl zvýšení tržeb o 15 % a zvýšení zisku o 5 %. Většina analytiků však předpovídá, že společnost tyto cíle nesplní, protože spotřebitelé kvůli ekonomickým potížím omezují své výdaje.

Autor: Luboš Marek, místní zástupce ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Hanoji. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Asie | Vietnam | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme