Druhý největší výrobce piva na světě uvedl, že v tomto roce očekává růst zisku o 5 %. Dříve se predikoval až 10% růst. V prvním pololetí prodal Heineken celosvětově o 5,6 % méně piva než před rokem a navzdory nárůstu tržeb byl pokles zisku o 8,8 %.
Pivovar uvedl, že jeho výsledky byly ovlivněny hospodářským zpomalením, které nejvíce dolehlo na Asii. Zejména Vietnam, kde má Heineken velký pivovar i podíl na trhu, čelí snížené globální poptávce po svých exportech. Objem spotřeby piva ve Vietnamu klesl o 13,2 % a u dražších prémiových piv ještě více. Provozní zisk společnosti se zde snížil zhruba o třetinu.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
Trend potvrzuje i největší vietnamský pivovar Sabeco, který ve druhém čtvrtletí zaznamenal meziroční pokles zisku o 32 %, avšak na stále zajímavých +50,7 mil. USD. Tvrdá konkurence s mezinárodními pivovary přinutila společnost údajně utrácet více za marketing, zatímco poptávka v důsledku ekonomických problémů klesla.
Ekonomické výhledy jsou obvykle optimistické a Sabeco si proto klade za cíl zvýšení tržeb o 15 % a zvýšení zisku o 5 %. Většina analytiků však předpovídá, že společnost tyto cíle nesplní, protože spotřebitelé kvůli ekonomickým potížím omezují své výdaje.