Vozy Škoda zůstávají dlouhodobě nejprodávanějšími vozy v Srbsku i Černé Hoře, Škoda také nadále posiluje svoje postavení ve společnosti výrazně podporující srbský sport, zejména volejbal.
Slavnostního otevření nového salónu v nejdražším obchodním centru srbského hlavního města se dne 3. října zúčastnili kromě kompletního vedení výhradního srbského a černohorského importéra i zástupci mladoboleslavské Škody a české ambasády v Bělehradě.
Na slavnostním aktu vystoupil také srbský ministr sportu Zoran Gajić doprovázený generálním sekretářem místního volejbalového svazu, Ivanem Kneževićem. Milenko Kostić, majitel a zakladatel Autočačak, ve své úvodní řeči připomněl bohatou historii společnosti sahající až do roku 1991 a zdůraznil, že od té doby bylo v cca sedmimilionovém Srbsku prodáno více než 100 000 vozů značky Škoda. Nově otevřený „concept store“ tak bude sloužit k posílení image mladoboleslavské firmy na již v současnosti velice úspěšném trhu.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Velvyslanec České republiky v Srbsku Tomáš Kuchta zase poukázal na výbornou pověst českých vozů na srbském trhu. Z pohledu podílu na místním trhu se Škoda v posledních letech pohybuje okolo cca 20 % a proti ostatním konkurentům si udržuje výrazný náskok. Takto dominantním postavením se Škoda může pochlubit pouze na několika málo dalších trzích včetně toho „česko-slovenského“.
Ročně se v Srbsku prodá cca 5000 kusů „škodovek“, pro rok 2023 jsou poté očekávání zástupců společnosti ještě mírně vyšší. Tato očekávání jsou podložena i dobrými čísly – v období od ledna do srpna tohoto roku se zatím prodalo 3 802 vozů značky Škoda (za celý rok 2022 to přitom bylo 4 636 vozů).
Autočačak dále pokračuje v posilování svého image jako společnosti úzce spojené se srbským vrcholovým sportem. U příležitosti otevření nového salonu tak došlo mezi majitelem společnosti a srbským ministrem sportu k podpisu smlouvy, na základě které Autočačak zůstane hlavním partnerem místního národního volejbalového svazu.
Netřeba zde přitom připomínat popularitu tohoto sportu v Srbsku, ani to, že národní týmy mužů i žen patří dlouhodobě mezi nejužší světovou špičku. Mladoboleslavská automobilka tak má bezesporu zaděláno na další úspěchy na tomto největším západobalkánském trhu.