„Naše firma neustále roste. Za posledních dva a půl roku se zvýšil počet zaměstnanců ze 700 na současných téměř 1 200. Jsem velmi pyšná, že se nám podařilo toto období prudkého rozvoje zvládnout. Při současném počtu zaměstnanců nemůžete každého znát na osobní rovině, prošli jsme rovněž řadou procesních a organizačních změn, ale i přes to se znažíme být k našim zaměstnancům co nejvíce otevření a aktivně s nimi komunikovat,“ vyjmenovává příčiny úspěchu HR manažerka Renata Millerová.
„Ač se to může zdát ve firmě našeho formátu jako klišé, stále se snažíme o zachování rodinného prostředí a neformální kultury. Zastáváme politiku otevřených dveří, i našeho generálního ředitele můžete kdykoli navštívit s jakýmkoli tématem. Ve firmě si také všichni tykáme a naše zaměstnance zapojujeme do organizace různých sportovních a kulturních akcí,“ doplňuje.
Thermo Fisher Scientific dodává své produkty pro vědu předním světovým univerzitám, výrobcům polovodičů nebo farmaceutickým firmám. Společnost zaměstnává především odborníky z oblasti vývoje softwaru, fyziky, elektroniky, konstrukce, ale také logistiky. I přes komplexnost výrobků a složitost výroby je průměrný věk zaměstnance 35 let.
Firma úzce spolupracuje s univerzitami a středními školami, což se projevilo v hlasování o nejoblíbenějšího zaměstnavatele mezi studenty, ve kterém Thermo Fisher Scientific na úrovni Jihomoravského kraje taktéž zvítězila. Společnost studentům vysokých škol nabízí internship program s názvem „beIN“, který umožňuje skloubení studia s prací na reálných projektech v praxi. „V současnosti je v programu kolem 90 studentů, z nichž většina u nás zůstává i po ukončení studia, což nás samozřejmě těší,“ říká Hynek Peřina, generální manažer Thermo Fisher Scientific. „Studenty však nejenom zaměstnáváme, ale zároveň důsledně dbáme na jejich povinnosti související se studiem a vyžadujeme po nich dokončení školy. Troufám se říct, že tento přístup je v oblasti hi-tech firem spíše výjimkou. Situace na dnešním trhu práce způsobuje, že některé firmy studenty vnímají jako běžné zaměstnance a ti pak upozaďují studium,“ upozorňuje Hynek Peřina.
Ocenění Sodexo Zaměstnavatel roku je součástí Výročních cen Klubu zaměstnavatelů. Hodnocení, které probíhá od roku 2003 je založeno na mezinárodní metodice Saratoga společnosti PricewaterhouseCoopers Česká republika. Hodnotí se například péče o zaměstnance a schopnost je získat a udržet, nebo investice do vzdělávání a společenské odpovědnosti. Metodika Saratoga navíc porovnává nejdříve firmy v sektoru a teprve oborové skóre si soutěžící přináší do celkového pořadí.
Redakčně upravená tisková zpráva