Výrobce známé cizrnové pomazánky dobývá zahraniční trhy

Firma I love Hummus, známá svou oblíbenou cizrnovou pomazánkou, dodává své výrobky do více než 700 obchodů a obchodních řetězců po celém Česku a Slovensku a úspěšně expanduje i do dalších evropských zemí.

Pandemie covid-19 progres nezastavila. Během ní ve spolupráci s CzechTrade spustila firma I love Hummus i německý e-shop pro prodej fermentované zeleniny Kimchi www.ilovekimchi.de. „Již teď je zřejmé, že evropský trh jde cestou BIO výrobků a my jsme na to připraveni. Vyvíjíme další nové produkty a hledáme nové cesty k našim zákazníkům,“ říká zakladatel firmy Štěpán Hodač.

Cizrnovou pomazánku hummus začal Štěpán Hodač vyrábět po návratu ze stáží v restauracích na Blízkém východě. V roce 2011 založil malou rodinnou firmu, kde nad výrobou bděla jeho čtyřiaosmdesátiletá babička.

Postupem času se jejich tým rozrostl, výroba se přesunula do větších, modernizovaných prostor a do sortimentu zařadili i fermentovanou zeleninu Kimchi. Nyní mají jejich produkty  v portfoliu maloobchodní řetězce a prodejci jako Albert, Globus, Tesco, Sklizeno, kosik.cz, rohlik.cz, fresbedynky.cz. Prodávají se ve více než 400 zdravých výživách.

Firma vyrobí téměř 500 tisíc krabiček Hummusu ročně. Nově provozují e-shop www.ilovekimchi.de, který je dalším prodejním kanálem pro distribuci fermentované zeleniny do Evropy. Ve spolupráci s agenturou CzechTrade vyvážejí své produkty na slovenský, německý, polský a maďarský trh.

Evropští lídři

 „Naším cílem je být lídrem na evropském trhu s luštěninovými pomazánkami a fermentovanými produkty, proto již téměř dva roky spolupracujeme s CzechTrade. Letos jsme se pod jejich záštitou účastnili výstavy Biofach v Norimberku nebo Sirha v Budapešti, ale bohužel, některé domluvené spolupráce nemohly být dotaženy do úspěšného kontraktu, a to kvůli covidové situaci.

Firma nicméně během koronavirové krize využívala webinářů CzechTrade s cílem pochopit , jak posílit obchod přes e-shop a následně jsme s pomocí agentury spustila německou mutaci webu www.ilovekimchi.cz,“ vysvětluje Štěpán Hodač.

Hummus nezná hranice

Expanze do zahraničí je dnes pro firmu klíčová. „Nechceme být závislí pouze na českém trhu a děláme vše proto, aby naše produkty byly atraktivní pro celou Evropu,“ říká Hodač.

Produkty se řídí Evropským standardem HACCP a od roku 2020 jsou mezinárodně certifikovány International Food Standard – Food, které jsou významné hlavně pro expanzi na západoevropské trhy. „Uzavření obchodu v Německu je během na dlouhou trať, některé kontrakty již byly dojednány, ale pandemie řadu plánů přibrzdila. Jako úspěch lze hodnotit jak jednání s jedním z největších maloobchodních řetězců v Německu, tak i spuštění německého e-shopu,“ dodává ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu Adam Jareš.

Nyní společnost I love Hummus navazuje spolupráci s ostatními zahraničními kancelářemi CzechTrade a hledá další možnosti exportu do Pobaltí, Skandinávie, Rakouska, Francie, Chorvatska, Slovinska, Velké Británie a zemí Beneluxu.

I love Hummus v kostce

Společnost I love Hummus vznikla v roce 2011 a zabývá se výrobou a distribucí zdravých potravin, převážně Hummusu a Kimchi v biokvalitě. Ročně vyrobí téměř 500 tisíc krabiček Hummusu, zalistovala se do více jak 700 obchodů a obchodních řetězců po celé České a Slovenské republice. www.ilovehummus.cz

Video I love hummus

Zpět na začátek

Pravidelné novinky e-mailem