Vývozce inspirují webové semináře. Oceňují přesun do on-line prostředí

On-line semináře české agentury na podporu obchodu CzechTrade byly původně reakcí na omezení hromadných akcí během jarní koronavirové krize. Na podzim 2020 úspěšně pokračují a mezi vývozci je o ně stále větší zájem. V říjnu a listopadu zástupci CzechTrade poradí podnikatelům, jak na německý, brazilský či ukrajinský trh.

Agentura CzechTrade nabízí exportérům novou službu zdarma. Webové semináře si pochvalují zejména zástupci malých tuzemských firem, pro které jsou příležitostí, jak se dozvědět novinky o situaci na zahraničních trzích či cenné rady, jak na tyto trhy expandovat.

Exportérům podávají pomocnou ruku jejich úspěšní kolegové, ale především ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade.

Semináře jsou v maximálně míře interaktivní – vývozci mohou v reálném čase pokládat řečníkům otázky, jež je v souvislosti s vývozem do příslušné země zajímají.

Potřebné znalosti a informace nyní zájemci od našich zahraničních pracovníků získají, aniž by museli někam jezdit, z kanceláře či z domova prostřednictvím počítače připojeného na internet. Vzdělávací semináře on-line navštěvuje mnohem více lidí, než by to bylo možné fyzicky,“ popisuje generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.

Dopad covidu na vzájemný obchod

Semináře organizované oddělením exportního vzdělávání CzechTrade se v krizi zaměřují především na důsledky pandemie covid-19 a její dopad na obchod tamních podniků s českými firmami. Informují o stavu místní ekonomiky či nových možnostech vzájemného obchodu. Zaznívají zde také zkušenosti, tipy a rady hostů, kteří patří mezi úspěšné vývozce.

Dosud byly firmám touto formou představeny například Velká Británie, Francie, Mexiko, Itálie, Španělsko, Kazachstán, Německo, či některé země Latinské Ameriky.

Zejména o Německo, které je dlouhodobě největším českým obchodním partnerem, byl během předešlých seminářů mimořádný zájem.

Německo potřetí. Tentokrát o e-commerce

Agentura na podporu obchodu proto připravila další webinář k Německu s podtitulem Online expanze na německý trh: Jak na marketing, který proběhne v úterý 27. října.

E-commerce se dnes mimořádně rychle rozvíjí nejen v České republice, ale i u našich západních sousedů. Účastníci akce se dozvědí, jaké jsou základní rozdíly mezi českým a německým trhem, či jak na analýzu tamní e-commerce.

Lektoři jim poradí, jakou zvolit strategii expanze a jaká je její finanční náročnost. Podnikatelé se budou moci zeptat i na základní náležitosti při tvorbě webových stránek v SRN či právní aspekty byznysu v on-line prostředí. Náplní bude i on-line marketing a porovnání s běžnými marketingovými nástroji.

Ještě dříve – tedy ve čtvrtek 22. října – se mohou exportéři zúčastnit online semináře Proměny na ukrajinském trhu – aktuální informace. Praktické informace jim poskytnou ředitelka zahraniční kanceláře CzechTrade v Kyjevě Oksana Antonenko a její hosté – advokátka Monika Šimůnková Hošková z advokátní kanceláře PETERKA & PARTNERS a úspěšný exportér Petr Žirovnický ze společnosti Brunnthaller-CS.

Poslední na podzim naplánovanou akcí je teritoriální seminář Možnosti expanze na brazilský trh. Brazílie je silně protekcionistickou zemí, je proto poměrně obtížné se svými produkty v tomto odbytišti prosadit. Jak na to se ptejte ředitele zahraniční kanceláře v Sao Paulu Miroslava Manďáka. Seminář se zaměří na to, jaké je současné ekonomické klima v největší jihoamerické zemi, dopady na obchod mezi ČR a Brazílii a kde hledat případné pozitivní impulzy v souvislosti s pandemií.

CzechTrade má v blízké budoucnosti v plánu ještě teritoriální webové semináře k Polsku a Itálii.  

„On-line formát je pro účastníky pohodlnější a díky stávající situaci, touze po informacích i anonymitě se i více zapojují a kladou velice zajímavé dotazy,“ přidává svou zkušenost ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Kolumbii Pavel Eichner.

jap

Další akce organizované či zprostředkované CzechTrade

Pravidelné novinky e-mailem