Dvouměsíční kampaň odstartovala 1. srpna 2024 a zaměřuje se na propagaci moderní a kreativní stránky středoevropských měst. Cílem je nalákat cestovatele z USA, kteří hledají autentické zážitky mimo tradiční turistické trasy.
Náklady na kampaň, která vznikla pod taktovkou agentury CzechTourism, dosáhnou 215 tisíc EUR. Celkem 15 tisíc EUR zaplatí Česko, 100 tisíc EUR pak poskytne ETC. Na úhradě zbývající částky se podělí další země V4, tedy Polsko, Maďarsko a Slovensko. Součástí plnění kampaně nebude jen oslovení a zásah cílové skupiny, ale také skutečný prodej zájezdů do zemí V4. CzechTourism touto aktivitou mimo jiné plní strategické cíle současného vedení agentury, které spočívají v konverzně orientovaném marketingu a ve vícezdrojovém financování.
ExportMag.cz: Startupy v USA? To není jen Silicon Valley
„Naším cílem je ukázat americkým turistům, že střední Evropa je nejen bezpečná a bohatá na tradice, ale také plná živé kultury, koncertů, umění a moderní architektury i gastronomie. Jinak řečeno – je to místo, kde můžete zažít autentickou lokální atmosféru a neustále objevovat nové, zajímavé, neokoukané a současné atraktivity. Je to atraktivní turistická destinace,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Kampaň je součástí širší strategie, jejímž cílem je posílení vzájemné a efektivní spolupráce zemí V4 a podpora příjezdů turistů ze vzdálených trhů.“
CzechTourism navazuje na předchozí úspěchy
Letošní kampaň je součástí celého balíčku marketingových aktivit. K lákání turistů ze vzdálených trhů, včetně USA, budou sloužit i další nástroje jako např. B2B roadshow v cílových zemích nebo třeba provoz vzdělávací platformy pro odborníky z oblasti cestovního ruchu
Podle ředitelky odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jany Štumpové Konicarové se V4 zaměřuje, kromě Spojených států amerických, i na další klíčové trhy: „Pro americké a kanadské cestovní kanceláře zprostředkováváme destinační e-learning. V září se pak chystá marketingová kampaň v Japonsku pod vedením Maďarska, a v listopadu Česko organizuje roadshow v USA a Kanadě zaměřenou na navazování nových obchodních kontaktů. Akce proběhne za účasti českých subjektů působících v cestovním ruchu.“
Američtí turisté objevují střední Evropu
USA se stávají stále důležitějším zdrojovým trhem pro země V4. V roce 2023 navštívilo podle údajů Eurostatu střední Evropu téměř 1,3 mil. amerických turistů, kteří ve zdejších hromadných ubytovacích zařízeních strávili více než 3,18 milionu nocí. V průměru zůstal každý z nich v centru Evropy 2,5 noci.
Značný podíl na těchto číslech má Česko, které se loni rozhodlo navštívit bezmála 0,5 milionu cestovatelů ze Spojených států amerických. V tuzemsku pak strávili celkem 1,27 milionu nocí. Průměrná délka jejich pobytu u nás byla 2,6 dne, což je nad průměrem celého regionu.