Ve Zlíně se „nekonference“, jak se formát těchto akcí také přezdívá, odehraje na začátku června a jejím ústředním tématem bude kreativní podnikání. Podat přihlášku a představit svůj příběh mají zájemci možnost do konce dubna.
Letošní ročník zlínského Barcampu se odehraje 4. června, přihlášky těch, kteří během něj budou chtít sdílet svůj příběh, je možné podávat do 30. dubna. Veřejnost pak bude hlasovat, která témata se na konferenci objeví. Akce tohoto formátu přitom ve Zlíně není novinkou, naposledy se zde konala v roce 2018.
Pro téma letošního, v pořadí již čtvrtého ročníku „otevřené konference“, organizátoři nemuseli chodit daleko. Právě podnikání je se Zlínem po desetiletí neoddělitelně spjato. Město založené na úspěšném podnikatelském příběhu obuvnického impéria Tomáše Bati je v tuzemském prostoru považováno za inkubátor řady úspěšných projektů, startupů a firem z oblastí designu, průmyslu, technologií a dalších.
„Zlínské prostředí je díky úspěšným absolventům univerzity, ale i celé řadě firem a značek, které zde vidí silný potenciál růstu, oblíbeným místem k rozjezdu podnikání a expanzi na tuzemské a posléze mnohdy i mezinárodní úrovni,“ potvrzuje docent Petr Novák z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, která akci pořádá.
Právě spolupráce s univerzitou je při organizaci konference logická. Technologické inovační centrum, které je spoluorganizátorem akce, poskytuje široké zázemí a služby pro začínající podnikatele i startupy. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně zase disponuje celou řadou odborníků z ekonomických, manažerských, technologických i kreativních oblastí.
„Konference je postavená na otevřenosti. Prezentujícím se v rámci ní může stát de facto kdokoli, kdo má k tématu co říci. Sami diváci nakonec rozhodnou, které přednášky se v rámci Barcampu opravdu odehrají,“ přibližuje princip akce Olesja Lancevská, projektová manažerka TIC Zlín.
Do konce dubna bude nyní probíhat registrace vystupujících na webu, v květnu se pak hlasováním na webu definitivně rozhodne o programu samotné akce. Ta proběhne 4. června od 10 hodin v prostorách Fakulty managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně.
„Nepochybujeme, že zájemců z řad prezentujících bude dostatek. Zlín se úspěšnými podnikatelskými příběhy jen hemží a my se těšíme na to, že pod pokličku celé řady z nich, ať už zbrusu nových, nebo zavedených, budu moci návštěvníci nahlédnout,“ uzavírá očekávání organizátorů Jitka Alexová, manažerka Centra kreativních průmyslů a podnikání UPPER.
Přihlášky prezentujících je možné podávat do 30. 4. 2022 na webu Fakulty managementu a ekonomiky.