Změna majetkové struktury největšího místního pivovaru v Libanonu

Philippe Jabre, třetí generace člena libanonské rodiny Jabre, získal většinové vlastnictví libanonského pivovaru Brasserie Almaza S.A.L. a přivádí společnost zpět pod rodinnou kontrolu poté, co byla v roce 1933 založena rodinou Jabre.

Nadnárodní společnost Heineken, která měla v pivovaru Almaza většinový podíl od roku 2003, zůstává menšinovým akcionářem a bude nadále poskytovat přístup k mezinárodním trhům a technickým znalostem.

Ilustrační foto

Almaza je jedou z mála úspěšných místních společností, která zatím zvládá náročnou hospodářskou a finanční situaci v Libanonu. Rozhodnutí původního majitele znovu získat většinovou kontrolu nad společností dává předpoklad k dlouhodobé udržitelnosti výroby a místních zaměstnanců.

Prioritou rodiny Jabre je zachovat libanonský odkaz, značku a instituci, která byla založena v roce 1933. Cílem je nadále vařit skvělá piva v historickém pivovaru v městské části Bejrútu (zvané Dora) při zachování mezinárodních standardů kvality a bezpečnosti práce.

Ramadán dočasně mění fungování islámských zemí. Na co musí dát exportér pozor?

Ve výrobním sortimentu společnosti zůstane výroba piv pod označením Almaza, Almaza Light, Almaza Special Dark, REX, sortiment nealkoholických nápojů Laziza a distribuce dovážené značky Heineken.

Změna vlastnické struktury přináší možnost k znovunavázání spolupráce pivovaru Almaza s českými dodavateli sladu a chmelu, kteří do pivovaru v minulosti dodávali své suroviny. Spolupráce českých dodavatelů byla ukončena v roce 2003, kdy společnost Heineken získala majoritní podíl a začala dodávat veškeré vstupní suroviny pouze prostřednictvím svých zavedených dodavatelů.

Slad byl v posledních letech dovážen ze Slovenska, ze sladovny v Topolčanech, která patří skupině Heineken a je největší sladovnou ve střední a východní Evropě.

Autor: Petr Sochor, zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Bejrútu. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Asie | Libanon | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme