Matchmakingové fórum u příležitosti konání veletrhu ISM v Německu

14. 2. 2019 | Zdroj: Ministerstvo zahraničních věcí (MZV)

motiv článku - Matchmakingové fórum u příležitosti konání veletrhu ISM v Německu V rámci světově nejvýznamnějšího, již 49. ročníku, mezinárodního veletrhu cukrářských výrobků a sladkostí ISM v Kolíně nad Rýnem uspořádal Konzulát ČR v Düsseldorfu dvě doprovodné akce na podporu českých firem z oblasti potravinářského průmyslu. První z nich, tzv. get-together, se konala přímo na stánku České republiky na výstavišti v Kolíně nad Rýnem.

Expozici České republiky na veletrhu ISM slavnostně zahájil konzul ČR v Severním Porýní-Vestfálsku Daniel Žára a ředitelka veletrhu ISM Sabine Schommer. Týž den ve večerních hodinách zorganizoval Konzulát ČR v Düsseldorfu matchmakingové fórum v Düsseldorfu, na kterém zúčastněné české firmy představily své výrobky pozvaným potenciálním obchodním partnerům a nákupčím významných německých maloobchodních řetězců. Matchmakingového fóra se zúčastnilo více než 80 hostů.

Česká republika byla na ISM zastoupena 21 firmami, přičemž 12 firem využilo možnosti prezentovat se na společném stánku České republiky, který již tradičně organizuje a zaštiťuje zahraniční kancelář agentury na podporu obchodu CzechTrade a Konzulát ČR v Düsseldorfu v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie. Na společném stánku České republiky české firmy oficiálně přivítal konzul ČR v SPV a  ředitelka veletrhu ISM Sabine Schommer.

Návštěvníci mohli ochutnat a seznámit se s produkty českých firem, například s  Emco spol. s r.o. a jejími cereáliemi, společností PERNÍK s.r.o. nabízející sušenky, sladké a slané pečivo, dále s firmou POEX Velké Meziříčí a.s., která vyrábí oříšky v čokoládě, sušené ovoce a snídaňové cereálie, s firmou Fine Gusto Nature s.r.o.vyrábějící sušené maso, dále s firmou EKOFRUKT Slaná spol. s.r.o., která produkuje müsli tyčinky a cereální tyčinky  a v neposlední řadě s HOPI POPI, a.s. vyrábějící popcorn. Dalšími firmami na společném stánku byly: DMHERMES TRADE s.r.o.SELI s.r.o.Sweet delight a.s.Comperio s.r.oT – SEVERKA spol. s.r.o. a  Alika a.s.Carla spol. s.r.o.Chocoland a.s.Čokoládovny, Fikar, s.r.o.Mocca spol. s.r.o.Pharmid Corporation s.r.o.Simadl, spol. s.r.o.Havlík OPAL spol. s.r.o.Sens Foods CZ s.r.o.The Candy Plus Sweet Factory, s.r.o.

Konzul ČR v SPV společně s  ředitelkou veletrhu ISM S. Schommer  navštívili české firmy na jejich vlastních expozicích a diskutovali o možnostech exportu na německý trh.

Velký úspěch zaznamenalo večerní matchmakingové fórum na téma „Handel im Umbruch“, které rovněž v rámci PROPED zorganizoval Konzulát ČR v Düsseldorfu. Fóra, jehož se zúčastnilo více jak 80 hostů z řad českých a německých firem a nákupčích německých maloobchodních řetězců, zahájil a s úvodním referátem vystoupil konzul ČR v SPV Daniel Žára a s krátkými referáty dále vystoupili Petra Wassner, generální ředitelka agentury NRW.Invest a Wulf-Christian Ehrich, zástupce ředitele Průmyslové a obchodní komory v Dortmundu (IHK Dortmund) s působností pro ČR.

Hlavním hostem večera byla Ivonne Julitta Bollow, globální ředitelka Corporate Public Policy společnosti METRO AG, v České republice provozující velkoobchod MAKRO. Ve svém referátu hovořila o změnách obchodní strategie firmy a zaměření orientace především na klíčové zákazníky, kterými jsou maloobchody, kiosky a gastronomie. Firma významně investuje do procesu digitalizace, a to nejen v rámci koncernu, ale i u svých zákazníků. I. J. Bollow uvedla, že METRO podporuje individuální přístup k zákazníkovi a chce zachovat a podpořit rozmanitost maloobchodu a gastronomie.

Veletrh ISM je mezinárodní veletrh pro prezentaci světových novinek z oboru sladkostí a cukrovinek a patří mezi nejdůležitější světové akce ve svém oboru. Prezentuje komplexní nabídku pokrývající všechny druhy sladkostí. Zejména v oblasti čokoládových výrobků a sušenek je ISM celosvětovou jedničkou. Na veletrhu v letošním roce představilo své zboží 1656 výrobců ze 73 zemí světa a zaregistrováno bylo více než 37 500 nákupčích z více než 140 zemí. ISM vsadil především na nové produkty a netradiční nápady. Z celoplošných trendů se přecházelo na mnoho jednotlivých rozmanitých tendencí a směrů, zaměřených na velmi rozdílné cílové skupiny, proto i výrobky s redukovaným množstvím cukru, sladkosti pro vegany či vegetariány, pečivo, produkty z řady chipsů a křupek či malé svačinky musely v první řadě chutnat.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky v Düsseldorfu (Německo). Autor: Mgr. Daniel Žára, konzul.

Tisknout Vaše hodnocení:

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek