Speciál: Elektronická evidence tržeb EET

31. 10. 2016 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Jak bude elektronická evidence tržeb (EET) fungovat, jak se dotkne živnostníků i firem a kdo a v jaké fázi se k ní připojí, to vše najdete ve speciálu BusinessInfo.cz.

Oddíly speciálu: Informační zdroje k EET  –  Kalendář zavádění EET  –  Infolinka, kontakty

1. března se rozběhla druhá vlna elektronické evidence tržeb (EET). K 20. březnu bylo v EET přihlášeno 135 tisíc poplatníků, kterým bylo přiděleno přes 170 tisíc autentizačních údajů a vydáno 225 218 certifikátů. Více v článku Druhá vlna EET funguje po třech týdnech bez technických problémů

listopad 2016 1. fáze 12/2016 2. fáze 03/2017 3. fáze 03/2018 4. fáze 06/2018
pilotní
provoz
ubytovací
a stravovací služby
maloobchod
a velkoobchod
ostatní činnosti, svobodná povolání,
doprava, zemědělství
vybraná řemesla
a výrobní činnosti

Zprávy k EET na BusinessInfo.cz

Druhá vlna EET funguje po třech týdnech bez technických problémů

Podle dodavatelů pokladen pro elektronickou evidenci tržeb se ještě během března instalovaly stovky pokladen týdně. (Vydáno 23. 3. 2017)

Účtenková loterie má svého dodavatele

Ministerstvo financí ukončilo výběrové řízení na veřejnou zakázku ke komplexnímu zajištění účtenkové loterie. Vítězem otevřeného výběrového řízení se stala firma Wincor Nixdorf. (Vydáno 23. 3. 2017)

Těsně před startem druhé vlny EET se prodejci pokladen obávají chaosu

Ministerstvo financí odhadovalo, že se druhá vlna elektronické evidence tržeb bude týkat zhruba 250 tisíc podnikatelů. Dva dny před rozjezdem se však registrovalo jen zhruba 110 tisíc podnikatelů. Podle resortu nemusely být původní předpoklady přesné. (Vydáno 28. 2. 2017)

Podomní prodejci začnou od března vydávat účtenky v rámci EET

Podle odborníků bude záležet především na tom, jaký živnostenský list jednotliví prodejci mají. Důležité bude také to, zda je pro ně osobní prodej pouze doplňkovou činností nebo hlavním zdrojem příjmů. (Vydáno 27. 2. 2017)

Obchodníci nestihnou registrace pro druhou vlnu EET, varují dodavatelé pokladen

Aby se všechny prodejny zvládly přihlásit do systému elektronické evidence tržeb, muselo by se jich registrovat deset tisíc denně. Zatím ale podobné množství přibývá za týden. (Vydáno 7. 2. 2017)

EET: Bič na podnikatele, nebo krok správným směrem?

Je elektronická evidence tržeb účinným nástrojem proti daňovým únikům, nebo jen nesmyslnou šikanou podnikatelů ze strany státu? Na odpovědi se neshodnou ani ti, kterých se elektronická evidence tržeb osobně týká. (Vydáno 17. 1. 2017)

Hospodské, kteří si vybrali špatnou pokladnu, čeká výměna zařízení

Podle odborníků čeká obměna až dvě třetiny kas, které začaly v prosinci fungovat v rámci elektronické evidence tržeb. Mezi nejčastější problémy patří pomalá odezva. (Vydáno 31. 12. 2016)

Druhá vlna EET vypukne v březnu, týká se čtvrt milionu podnikatelů

Start první vlny v prosinci 2016 byl jen jakýmsi zahřívacím kolečkem. To hlavní vypukne 1. března 2017, kdy se rozjede druhá vlna zaměřená na tržby z maloobchodu a velkoobchodu. (Vydáno 29. 12. 2016)

Poctivá pokladna podnikatele

Hospodářská komora ČR začala testovat zařízení pro EET. Otestované výrobky získají označení Poctivá pokladna podnikatele. (Vydáno 20. 9. 2016)

EET se blíží. Je třeba se jí obávat?

Mnozí podnikatelé se obávají elektronické evidence tržeb (EET). Zavedení EET je bude stát energii, čas i peníze. Současný stav se dá označit jako pověstný klid před bouří. (Vydáno 18. 8. 2016)

Týká se EET spropitného? Záleží, kdo ho daní

Bude spropitné v restauracích zahrnuto do elektronické evidence tržeb? Rozhodující je, komu peníze od zákazníků připadnou, zda provozovateli podniku či obsluze. (Vydáno 20. 7. 2016)

EET: Většina obchodníků má obavy, říká průzkum

Elektronická evidence tržeb bude pro obchodníky zavedena zřejmě v první polovině roku 2017. Většina majitelů obchodů, konkrétně 76 % z nich, se jí ale obává. (Vydáno 22. 4. 2016)

Je potřeba ustát počáteční nedůvěru, říkají podnikatelské organizace

Šedá ekonomika nemůže mít v České republice takový prostor jako dosud. Na tom se shodují nejvýznamnější uskupení sdružující živnostníky a malé a střední firmy. (Vydáno 6. 7. 2015)

Po zavedení EET rostly tržby dvouciferně, říká chorvatský ministr financí

Cílem elektronické evidence tržeb není represe podnikatelů, kteří v minulosti neplatili řádně daně, ale vytvoření transparentního konkurenčního prostředí, upozorňuje šéf chorvatské státní kasy Boris Lalovac. (Vydáno 30. 6. 2015)

 

Kalendář zavádění EET

1. listopadu 2016 – Zkušební provoz EET. Firmy si mohou dobrovolně otestovat příslušný software, datové připojení a komunikaci se správcem daně

1. FÁZE

1. prosince 2016– Zahájení ostrého provozu 1. fáze elektronického evidování tržeb.
Týká se podnikatelů v pohostinství, poskytovatelů ubytování a stravovacích služeb (hotely, kempy, penziony, ubytovny, restaurace, kavárny, stánkový prodej s potravinami, catering atd.). Prodejny potravin a cukráři musejí evidovat pouze tržby za prodej občerstvení konzumovaného na místě, hotely jen tržby za prodej občerstvení.

Počátek roku 2017 – Finanční úřady budou první dva měsíce po zahájení ostrého provozu shovívavé a budou sankcionovat pouze úmyslné porušení zákona.

2. FÁZE

1. března 2017– 2. fáze EET. Týká se podnikatelů ve velkoobchodě a maloobchodě (prodejny potravin, ovoce a zeleniny, večerky, stánkový prodej). Cukráři musejí evidovat tržby za jiné zboží než cukrovinky prodávané v cukrárnách.

3. FÁZE

1. března 2018– 3. fáze EET. Týká se všech činností nezařazených do 1., 2. a 4. fáze, například železniční osobní a silniční nákladní dopravy, potravinářské výroby a svobodných povolání (lékaři, právníci, překladatelé, veterináři).

4. FÁZE

1. června 2018– 4. fáze EET. Týká se výrobců textilu oděvů, strojů, hraček, dřevěných, papírových výrobků, kovových konstrukcí, počítačů... A dále specialozvaných stavebních činností (elektrikář, obkladač, pokrývač, malíř). Specifickou skupinou jsou takzvaní hodinoví manželé. Ve 4. fázi musejí začít své tržby elektronicky evidovat také poskytovatelé osobních služeb (kadeřnice, maséři)

Infolinka, kontakty

Infolinka Generálního finanční ředitelství pro metodické dotazy:

v pracovní dny od 9 do 17 hodin na čísle: +420 225 092 392

Info-email AMSP ČR: eltrzby@amsp.cz

 

Tip:  www.businessinfo.cz/eet – přímý odkaz sem

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek