CzechInvest opět představí nejkreativnější české startupy

Virtuální realita v domovech pro seniory, tenisky z odpadu a kávové sedliny nebo nový druh textilie s minimálním dopadem na životní prostředí – to jsou jen tři z desítky výjimečných inovativních projektů, které se letos představí ve Zlíně. Právě ze zlínského Památníku Tomáše Bati proběhne 30. března od 15 hodin online přenos národního finále globální soutěže Creative Business Cup, které již počtvrté organizuje agentura CzechInvest.

  • národní kolo soutěže Creative Business Cup 2021 se uskuteční online 30. března 2021 od 15:00 z Památníku Tomáše Bati ve Zlíně
  • soupeřit mezi sebou bude desítka nejkreativnějších startupů České republiky
  • vítěz bude reprezentovat Českou republiku na globálním finále soutěže z Kodaně, společně s vítězem loňského ročníku FaceUp

Nejlepší z 10 startupů z oblasti kreativních průmyslů bude reprezentovat Českou republiku na globálním finále, které bude probíhat online z Kodaně, společně s vítězem loňského ročníku – aplikací na boj proti šikaně FaceUp.

„Globální konkurenceschopnost České republiky závisí na naší schopnosti inovovat a tvořit tak přidanou hodnotu. Proto CzechInvest podporuje startupy, které mají schopnost se rychle adaptovat na změnu podmínek a jsou jedním z hlavních motorů technologických inovací. Ze stejného důvodu je ale důležitý rozvoj kreativních průmyslů. Kulturní a kreativní průmysly vytváří těžko automatizovatelná pracovní místa, přinášejí inovace napříč odvětvími a podílí se tak na vzniku oblastí s vysokou přidanou hodnotou. Creative Business Cup v sobě tyto dvě, pro nás klíčové, agendy propojuje, proto jsme již čtvrtým rokem organizátorem národního kola,” komentuje soutěž generální ředitel CzechInvestu Patrik Reichl.

„Nedokážu si představit reprezentativnější místo konání, než je Památník Tomáše Bati. Baťa je pro mě velkou inspirací, nejen z pohledu byznysových a technologických inovací, ale hlavně pro jeho společenský přesah. To jsou kvality, které, doufám, prokáží ve Zlíně i naši finalisté,” dodává Reichl.

Kreativní desítka

V rámci národního kola mezinárodní soutěže Creative Business Cup se odborné porotě představí celkem 10 startupů z oblasti kreativních průmyslů. Dva z nich řeší zábavnou formou propojení lidí se zrakovým postižením s širokou veřejností, Play by Ears pomocí audioher v telefonu, Labyront pomocí haptické deskové hry. Téma udržitelnosti spojuje Kave Footwear, jež vyrábí tenisky z odpadu a kávové sedliny, Nilmore®, nový druh cirkulární textilie, a Jedlý kelímek, který nahrazuje plastové kelímky sušenkou s podobnými vlastnostmi.

Platforma Artinii propojuje vlastníky filmových práv s pořadateli projekcí a diváky, propojení tradičního řemesla a moderních technologií ukazují hardwarové startupy, Leitners Watch vyrábějící chytré hodinky a Undout, který vyvinul nový typ budíku. Povýšit dětský zážitek z čtení pohádek za pomoci zvukových efektů má za cíl Readmio, úplně nové zážitky a vyšší spokojenost seniorům pak slibuje Flying Kale za pomoci virtuální reality.

Face Up proti šikaně

Výherce národního kola bude reprezentovat Českou republiku na globálním finále tentokrát online z Kodaně. Zároveň s ním bude soutěžit vítěz loňského ročníku s aplikací na boj proti šikaně FaceUp. Jeho finále bylo kvůli pandemii zrušeno a koná se tak souběžně. Pro tvůrce aplikace byla výhra v národním kole důležitým milníkem, jak komentuje zakladatel FaceUp Jan Sláma: „Začali jsme jako studenti při střední škole, výhra v soutěži nám otevřela dveře. Díky Creative Business Cup jsme získali mediální pozornost a skrze ni investory. Od té doby jsme vyrostli desetinásobně a máme dnes zákazníky na třech kontinentech. O to víc se těšíme na finále v Kodani.”

Nejatraktivnější český startup 2020 vyvinul aplikaci proti šikaně

Národní kolo soutěže Creative Business Cup 2021 se uskuteční online 30. března 2021 od 15:00 ve Zlíně v Památníku Tomáše Bati, diváci a odborná veřejnost se mohou účastnit skrze online vysílání. Online se k soutěži připojí i samotní finalisté, na místě bude odborná porota a účastníci debaty.

„Vážím si toho, že se národní kolo soutěže Creative Business Cup 2021 bude vysílat právě ze Zlína, kde máme unikátní architekturu a studenti se zde mohou mimo jiné zabývat kreativními průmysly na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati. V kulturních a kreativních průmyslech vidím potenciál pro rozvoj podnikání a cením si spolupráce regionálních aktérů na této soutěži. Inovace jsou hybatelem budoucnosti. Právě zboží a služby se budou do budoucna odlišovat jak svým designem, tak právě inovacemi,” říká primátor Zlína Jiří Korec.

Ukázkou síly spolupráce sektorů veřejného, soukromého a akademického se stala i organizace samotného národního kola Creative Business Cupu. Agentuře CzechInvest se podařilo propojit studenty z místní Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se Zlínským kreativním klastrem a jeho členskou firmou IS Produkce, která zajišťuje online přenos, aby se společně podíleli na přípravách soutěže.

Studenti z Fakulty mediálních komunikací se tak pod vedením manažerky Centra kreativních průmyslů a podnikání – UPPER a za dohledu odborníků z praxe podílí na návrhu a tvorbě scény, audiovizuálních děl i grafických prvcích provádějících celou soutěž. „Jsme rádi, že Zlínský kreativní klastr bude letos hostitelem národního kola Creative Business Cup. Těšíme se na setkání s chytrými a zajímavými lidmi u nás ve Zlíně, byť to tentokrát bude jen v online prostoru,“ uvádí prezident Zlínského kreativního klastru Čestmír Vančura.

Podrobnější informace na stránkách agentury CzechInvest




• Teritorium: Česká republika