Zdroj: CzechTrade

CzechTrade spouští nové služby. Designové inovace zvyšují konkurenceschopnost exportérů

Design Centrum CzechTrade zavádí nové služby pro firmy, které chtějí uspět v zahraničí. Jejich cílem je pomoci českým exportérům včas a správně definovat specifika, která mohou významně ovlivnit zájem o jejich výrobky na vybraných trzích.

České firmy mají díky novým službám Design Trend Monitoring (DTM) a Tržní Potenciál Design-Inovace (TPDI) unikátní možnost využít know-how vybraných zahraničních kanceláří při navrhování konkurenceschopných produktů a včas odhalit bariéry pro vstup nového výrobku na zahraniční trh, ať už legislativní nebo kulturní, čímž se zvýší jejich šance uspět ve vybraném teritoriu.

Ilustrační fotografie

„V dnešním globálním světě s neustále se měnícími trhy jsou na firmy a jejich výrobky kladeny stále vyšší požadavky ze strany zákazníků, kteří upřednostňují především kvalitní produkty s vysokou přidanou hodnotou. Ukazuje se, že úspěch výrobců nespočívá pouze v optimalizaci existujících procesů, ale zejména v inovacích a jejich efektivní prezentaci,“ říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.

Prostřednictvím služby DTM budou zástupci zahraničních kanceláří CzechTrade a další odborníci systematicky pozorovat nejrůznější trendy, technologie nebo jiné významné aktivity v oblasti produktového designu ve vybraném teritoriu, kam má firma ambice exportovat.

Designové inovace zvyšují šance na úspěch

To poskytne dostatek informací k vyhodnocení hlavních stanovisek, kterých můžou exportéři využít při designové inovaci svého produktu a zvýšit tak šanci uspět na daném trhu.

Designéry roku jsou Lexová & Smetana. Nábytek vytvořili s dotací na rozvoj designu

„V případě, že potřebujeme využít širší znalosti pro zmapování trhu, je vhodné Design Trend Monitoring zkombinovat se službou Kompas, díky níž se dokážeme spojit přímo s významnými trendovými agenturami nebo institucemi a zprostředkovat firmě konzultace, kde společně proberou vše potřebné,“ doplňuje Zuzana Sedmerová, vedoucí Design Centra CzechTrade.

V případě, že firma plánuje zahájit sériovou výrobu produktu s novým designem a vstoupit na zahraniční trh, je pro ni vhodná služba Tržní Potenciál Design-Inovace (TPDI). Jejím cílem je předem definovat všechna úskalí daného trhu, ať už se jedná o legislativní, psychologicko-sociální či kulturní, která mohou ovlivnit úspěšný prodej v zahraničí. Využít ji mohou firmy s produktem ve fázi prototypu nebo finálním výrobkem, jehož výroba byla zahájena před méně než šesti měsíci.

„V optimálním případě služba Tržní Potenciál Design-Inovace navazuje na službu DTM. Díky iniciativě Design Credits mohou navíc malé a střední podniky získat dotaci na spolupráci s designérem z Adresáře designérů CzechTrade,“ vysvětluje Zuzana Sedmerová. „O dotace až 200 tisíc korun mohou firmy žádat do 31. července 2023,“ dodává.

Více informací o nových službách včetně kontaktů na kompetentní pracovníky najdete na webu Design Centra CzechTrade. Informace k iniciativě Design Credits

• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: Design

Doporučujeme