Firmě KARO zeslábla italská konkurence

Že pandemie nemusí znamenat útlum výroby, ale naopak příležitost pro zvýšení tržního podílu v zahraničí, to naznačuje příklad výrobní skupiny KARO z Boršova u Jihlavy.

Firma KARO letos zpracovává rekordních 60 tisíc metrů čtverečních kůže měsíčně a očekává růst tržeb na 260 milionů korun oproti loňským zhruba 150 milionům.

Ta vyváží výrobky z buvolí a hovězí kůže. Je jediným výrobním podnikem svého typu na sever od Alp a její konkurenci tvoří převážně firmy ze severní Itálie.

„Aktuální pandemie však tamní podniky významně ochromila a výrobci nábytku po celé Evropě tak musejí řešit nepříjemné výpadky dodávek opracovaných kůží. Společnost KARO v současné době zaznamenala výrazný růst poptávky od evropských výrobců, kteří si uvědomili nutnost regionální diverzifikace dodavatelů. Skupina tak vlivem koronaviru posílila svoji pozici na trhu,“ oznámila společnost už v druhé půli března.

Převzato z časopisu Export a podnikání, přílohy týdeníku Euro a měsíčníku Profit, vycházející ve spolupráci s agenturou CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR.
Rubrika časopisu na euro.cz

• Teritorium: Česká republika
• Témata: Zahraniční obchod

Doporučujeme