Hlavní spotřebitelské trendy při nákupu potravin v Kanadě

Společnost Ardent Mills provedla rozsáhlou studii chování kanadských spotřebitelů. Na vzorku více než 3 tis. respondentů se pokusila identifikovat hlavní trendy při nákupu potravin.

Z výsledků vyplývá, že spotřebitelé nejvíce sledují složení potravin, vliv na lidské zdraví anebo také dopad na životní prostředí. Téměř 90 % dotázaných uvedlo, že při výběru potravin se primárně dívají na složení potravin a obsah potravinářských přísad.

Ilustrační fotografie

Současně je více než polovina respondentů ochotna zaplatit více za potraviny, které používají méně zpracované suroviny. Různorodé demografické a kulturní prostředí hraje v Kanadě důležitou roli. Podle zjištění 53 % respondentů souhlasilo s tím, že jídlo je součástí jejich identity, a 61 % uvedlo, že jejich etnický původ ovlivňuje to, co nakupují. Důraz při výběru potravin na zdravou výživu zmínilo 83 % respondentů. Stejný podíl spotřebitelů uvedl, že alespoň příležitostně kontrolují informace na obalech, přičemž je zajímají zejména přísady (81 %) a nutriční informace (76 %).

Privátní značky si v Kanadě drží svoji popularitu

Studie také potvrdila, že spotřebitelé preferují potraviny s pozitivním dopadem na klima a životní prostředí. Pro 53 % z nich se jedná o důležitý faktor při výběru. Například 38 % dotázaných uvedlo, že jsou ochotni zaplatit více za potraviny, které jsou vyrobeny z udržitelně vypěstovaných obilovin. Pro téměř tři čtvrtiny (71 %) je důležité spojení jídla s příjemnými událostmi, jako jsou oslavy narozenin, výročí a podobně.

Autor: Filip Lameš, zemědělský diplomat, velvyslanectví ČR v Ottawě.
Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj: Food in Canada magazín

• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Maloobchod | Obchod

Doporučujeme