Podle Hospodářské komory není plošná regulace nutná, stát by neměl vyrábět nová pravidla a paragrafy, když není schopen důsledněji vymáhat dodržování už těch stávajících pravidel silničního provozu, která i překážení v jízdě už dávno řeší.
Hospodářská komora upozorňuje, že zákaz předjíždění nákladních vozidel nezvýší plynulost a bezpečnost provozu na dálnicích, naopak způsobí na silnicích nové problémy i řidičům osobních vozů. Rychlost v pravém i levém pruhu na dálnici totiž bude určovat nejpomalejší vozidlo. Pokud budou kamiony celý pravý jízdní pruh blokovat, řidičům osobních vozidel se zároveň ztíží možnost a zvýší nebezpečnost zařazování na dálnici jak z připojovacích pruhů, tak i při sjíždění z dálnice,
Současná legislativa již umožňuje, aby byla souběžná jízda kamionů zakázána. Mohou být využity značky zákazu předjíždění, kamiony mají zakázán vjezd do 3. jízdního pruhu, jsou stanovena pravidla pro objíždění kolony stojících vozidel.
Podmínkou účinnosti legislativy je důsledná kontrola policií ČR. Není pravdou, že ji zajistí jen zjednodušení pravidel na úkor jedné skupiny řidičů. Vymahatelnost dodržování dopravních předpisů nebude zlepšena novou regulací. Nezbytná je přítomnost policie a důrazné vymáhání uložených postihů za přestoupení zákona. Zde má Česká republika velké rezervy.
Hospodářská komora také připomíná, že dopravci za použití dálnic platí mýtné v rozmezí od 4 do 12 korun za každý ujetý kilometr. Mají tedy skutečně přispívat na výstavbu a opravy komunikací, jejichž polovinu nebudou moci používat?
Největší podnikatelská organizace v zemi rovněž upozorňuje, že v současné době chybí dopravním firmám 20 tisíc řidičů profesionálů. Drtivá většina řidičů kamionů je slušná a solidní i přes zprávy, kterými média mnohdy ráda zásobují. Plošný zákaz způsobí další odchody řidičů, kteří jej budou chápat jako šikanu a přispěje k dalšímu poklesu české nákladní dopravy, která bude nahrazena dopravci z východu.