Dobrý design vkládá do produktů emoce, atmosféru a motivuje zákazníky k jejich koupi.
„Pokud chtějí být české firmy úspěšné a konkurenceschopné, nestačí vyrábět a nabízet zákazníkům kvalitní produkty. To dnes umějí ve světě všichni. Důležité je se od konkurence odlišit a právě v tom je design klíčový,“ říká pro BusinessInfo.cz ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.
Agentura CzechTrade nabízí zájemcům pod značkou „CzechTrade – Design pro export“ řadu nástrojů a aktivit.
V rámci projektu Design pro konkurenceschopnost mají firmy možnost spolupracovat při vývoji a inovacích výrobků s českými průmyslovými a produktovými designéry. Zároveň je tak propagován tuzemský průmyslový design na zahraničních trzích.
Co je Design pro konkurenceschopnost (2016–2021)?
Dotační projekt poskytuje firmám poradenské služby a individuální spolupráci s designérem (dle vlastního výběru) z Adresáře designérů CzechTrade. Zajišťuje rovněž prezentaci průmyslového designu na zahraničních veletrzích.
Interní projekt CzechTrade funguje v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) a využívá peníze z evropských fondů.
Firmy mohou získat 50 tisíc korun na individuální služby designéra z výše zmíněného adresáře a až 130 tisíc korun na vlastní prezentaci na zahraničním veletrhu. Podpora je určena malým a středním podnikům.
Firmy i designéři mohou počítat také s individuálními službami zahraničních kanceláří CzechTrade, jež pomáhají tuzemským podnikatelům prosadit se na zahraničních trzích. Služby vycházejí z akčního plánu vstupu na nové trhy nebo posílení pozic na trzích stávajících. Lze jich využít v téměř 60 zemích světa. Agentura zajišťuje také odborné vzdělávání v oblasti design managementu s akcentem na aktuální trendy.
Jak posunout značku k lovebrandu?
Zástupci CzechTrade se letos zúčastní mimo jiné konference BRANDstorming, která se uskuteční 11. června 2020 v prostorách Mama Shelter Prague ve Veletržní ulici a podnikatelům poradí, jak na to, aby jejich značka mezi ostatními nezapadla.
Přijďte inspirovat úspěšnými kampaněmi a posuňte svou značku o krok blíž k lovebrandu, vyzývají organizátoři.
Jaké jsou trendy průmyslového designu v posledních letech, prozradí Hana Toclová z CzechTrade. Od řečníků se dozvíte i o úspěšných realizacích českých výrobců.
Další akce pod záštitou CzechTrade
Udržitelný design, inovativní materiály a jejich použití v souladu s principy cirkulární ekonomiky
Jakub Procházka