Kvalitní design prodává české výrobky. I s podporou CzechTrade

Design hraje klíčovou roli při prosazování českých produktů na zahraničních trzích. Agentura CzechTrade proto už 12 let propojuje profesionální designéry a české výrobní firmy s cílem posílit hodnotu a konkurenceschopnost jejich výrobků.

Dobrý design vkládá do produktů emoce, atmosféru a motivuje zákazníky k jejich koupi.

„Pokud chtějí být české firmy úspěšné a konkurenceschopné, nestačí vyrábět a nabízet zákazníkům kvalitní produkty. To dnes umějí ve světě všichni. Důležité je se od konkurence odlišit a právě v tom je design klíčový,“ říká pro BusinessInfo.cz ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.

Agentura CzechTrade nabízí zájemcům pod značkou „CzechTrade – Design pro export“ řadu nástrojů a aktivit.

V rámci projektu Design pro konkurenceschopnost mají firmy možnost spolupracovat při vývoji a inovacích výrobků s českými průmyslovými a produktovými designéry. Zároveň je tak propagován tuzemský průmyslový design na zahraničních trzích.

Co je Design pro konkurenceschopnost (2016–2021)?

Dotační projekt poskytuje firmám poradenské služby a individuální spolupráci s designérem (dle vlastního výběru) z Adresáře designérů CzechTrade. Zajišťuje rovněž prezentaci průmyslového designu na zahraničních veletrzích.

Interní projekt CzechTrade funguje v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) a využívá peníze z evropských fondů.

Firmy mohou získat 50 tisíc korun na individuální služby designéra z výše zmíněného adresáře a až 130 tisíc korun na vlastní prezentaci na zahraničním veletrhu. Podpora je určena malým a středním podnikům.

Firmy i designéři mohou počítat také s individuálními službami zahraničních kanceláří CzechTrade, jež pomáhají tuzemským podnikatelům prosadit se na zahraničních trzích. Služby vycházejí z akčního plánu vstupu na nové trhy nebo posílení pozic na trzích stávajících. Lze jich využít v téměř 60 zemích světa. Agentura zajišťuje také odborné vzdělávání v oblasti design managementu s akcentem na aktuální trendy.

Jak posunout značku k lovebrandu?

Zástupci CzechTrade se letos zúčastní mimo jiné konference BRANDstorming, která se uskuteční 11. června 2020 v prostorách Mama Shelter Prague ve Veletržní ulici a podnikatelům poradí, jak na to, aby jejich značka mezi ostatními nezapadla.

Přijďte inspirovat úspěšnými kampaněmi a posuňte svou značku o krok blíž k lovebrandu, vyzývají organizátoři. 

Jaké jsou trendy průmyslového designu v posledních letech, prozradí Hana Toclová z CzechTrade. Od řečníků se dozvíte i o úspěšných realizacích českých výrobců.

Další akce pod záštitou CzechTrade

Udržitelný design, inovativní materiály a jejich použití v souladu s principy cirkulární ekonomiky

Jakub Procházka

• Teritorium: Česká republika
• Oblasti podnikání: Design

Doporučujeme