Není CZECH MADE jako CZECH MADE. Značku zneužívají prodejci ochranných pomůcek

V poslední době, kdy kvůli pandemii covid-19 platí přísné restrikce a povinnost používat osobní ochranné pomůcky, se stále častěji objevují případy zneužití značky CZECH MADE. Jak přibývá českých roušek, respirátorů či další ochranných pomůcek, roste počet a aktivita podvodníků.

Zaznamenali jsme protiprávní jednání několika prodejců ochranných pomůcek, sdělila Česká společnost pro jakost (ČSJ), která je správcem značky kvalitních českých výrobků a služeb CZECH MADE. V internetovém prodeji uváděli prodejci neoprávněně logo značky u vybraných ochranných roušek a respirátorů.

Výkonný ředitel České společnosti pro jakost Petr Koten k celé záležitosti uvádí: „Snaha přiživit se na dobré pověsti značky je zvláště v této nelehké době a u tohoto druhu sortimentu, kdy české roušky a respirátory jsou vyhledávaným zbožím, zvláště amorální a rovněž potenciálně nebezpečná. Proto jsme se rozhodli v tomto případě varovat všechny spotřebitele a vymezit se proti tomuto chování.“

Ambasador kvality 2020: Česká společnost pro jakost oceňovala organizace a jednotlivce

Žádný výrobce, distributor, prodejce ani dodavatel roušek a respirátorů v Česku dosud značku CZECH MADE nezískal. Pokud se tedy zákazník setká s logem u zmíněného sortimentu, může si být jistý, že se jedná o neoprávněné užití značky a klamání spotřebitele. „Jedná se o ojedinělé, ale přesto závažné případy. Situaci monitorujeme a v konkrétních případech ji řešíme právní cestou,“ komentuje Petr Koten.

Zákazníci si mohou výrobek jednoduše prověřit

Pokud si zákazníci nejsou jisti pravostí označení výrobku nebo služby značkou CZECH MADE, mohou si tuto informaci ověřit na internetové stránce www.czechmade.cz, kde je k dispozici seznam oprávněných držitelů.

CZECH MADE vznikla s cílem usnadnit spotřebitelům orientaci v dostupných výrobcích a službách na domácím trhu. Poskytuje spotřebitel návod, jak vybrat kvalitní český výrobek nebo službu.

„Zároveň je jejím smyslem podpora odpovědných tuzemských výrobců a poskytovatelů služeb, kterým záleží na celkové a prokazatelné kvalitě vlastních produktů, chtějí poskytovat zákazníkům vysokou přidanou hodnotu, chovají se eticky a ekologicky, investují čas i finance do zlepšování technologií výroby, zajištění služeb a kontinuálně se vyvíjí,“ doplňují zástupci České společnosti pro jakost.

Značku mohou získat pouze tuzemské výrobky nebo služby, které úspěšně absolvují vícekriteriální hodnocení zaměřené na šetření všech zainteresovaných stran.

Redakčně upravená tisková zpráva České společnosti pro jakost




• Oblasti podnikání: E-commerce | Obchod
• Teritorium: Česká republika