OCP: Mezi nejlepšími podnikatelkami jsou především zástupkyně rodinného byznysu

V prosinci byly vyhlášeny vítězky 13. ročníku Ocenění českých podnikatelek 2020 (OCP). Do finále soutěže se letos probojovalo 56 podnikatelek. Obrat jejich firem loni dosáhl 2,2 miliardy korun a zaměstnávaly zhruba 900 lidí. Tři čtvrtiny společností vlastněných letošními finalistkami jsou rodinnými firmami, které jsou páteří české ekonomiky.

Podmínky soutěže Ocenění českých podnikatelek letos splnilo téměř 33 tisíc kandidátek. Z nich bylo na základě ratingu nominováno 1411 semifinalistek, jejichž podniky vykázaly nejlepší ekonomické výsledky a desítky z nich prošly do finále.

Po bouři vyjde slunce

„Na začátku letošního roku nikdo z nás netušil, jak netypické období přijde. De facto není žádná firma, které by se současná situace nedotkla, a to rok ještě zdaleka neskončil. Myslím si, že dnes, ještě více než jindy, je potřeba ocenit ženy, které stojí v čele svých firem, a jako kapitánky vedou svoje pomyslné lodě v bouři, kterou nikdo nečekal a neměl možnost se na ni připravit,“ říká patronka letošního ročníku OCP Kateřina Šrámková, majitelka a jednatelka resortu Zámek Loučeň.

„Po každé bouři ale vyjde slunce, ať je jakkoli dlouhá a silná. Vyhlášení vítězek je tak symbolickou podporou v nelehké době,“ doplňuje Šrámková.

Projekt Ocenění českých podnikatelek již 13 let představuje příběhy úspěšných podnikatelek, které se v určité fázi svého života rozhodly postavit na vlastní nohy a rozjet svůj byznys. Pro některé bylo  impulsem založení rodiny, ztráta zaměstnání, nebo prostá touha převzít odpovědnost za svou budoucnost a rozvíjet projekty, které jsou jim blízké.

„Rok 2020 je pro všechny podnikatele a podnikatelky rokem, který komplikuje jejich aktivity. Žen podnikatelek se to týká dvojnásob. Řada z nich se totiž musela nejen věnovat rozvoji svého byznysu, ale také zajistit ještě ve větší míře péči o své rodiny a vzdělávání dětí. Navíc, protože jsou i významnými zaměstnavatelkami, se musely postarat o lidi, kterým dávají práci. Jsem velmi ráda, že díky Ocenění českých podnikatelek se těmto úspěšným ženám dostává uznání a ocenění jejich práce, které si bezesporu zaslouží,“ komentuje zakladatelka projektu Ocenění Českých Podnikatelek Helena Kohoutová.

„Rok 2020 představuje těžkou zkoušku pro všechny, a pro podnikatelky to platí o to více, protože práci musely skloubit s péči a vzděláváním dětí, které zůstaly doma. Za to si zasluhují respekt a uznání,“ navazuje na slova Kohoutové vicepremiér a ministr průmysl a obchodu Karel Havlíček. Jeho rezort převzal i letos nad projektem záštitu.

Videozáznam z vyhlášení výsledků dne 8. 12. 2020 a následné online diskuse

Skvělé výsledky i bez zkušeností

Odborný garant soutěže společnost CRIF – Czech Credit Bureau vybral celkem 32 598 kandidátek, které splnily kritéria soutěže a dostaly tak šanci na zisk ocenění.

„Z našich aktuálních statistik vyplývá, že největší část finalistek podniká v Praze, v Jihomoravském a Středočeském kraji a má do 10 zaměstnanců. Velmi zajímavé je, že až 53 procent finalistek provozuje své firmy méně než 15 let a jen 15 procent z nich pak více než 26 let. Z toho je patrné, že už i ženy, které nemají dlouhodobé podnikatelské zkušenosti, dokážou dosáhnout v této prestižní soutěži velmi dobrých výsledků,“ shrnuje místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau Pavel Finger. Podle něj bude v krizi spojené s pandemií covid-19 důležité především to, jak rychle se podnikatelky dokážou měnícím se podmínkám přizpůsobit.

Generálním partnerem 13. ročníku Ocenění Českých Podnikatelek se stala ČSOB. Hlavními partnery jsou Microsoft, DAQUAS, Generali Česká pojišťovna a Vodafone.

„Covid-19 spustil mimořádnou vlnu digitalizace po celém světě a zásadně změnil způsob, kterým pracujeme. Všichni mnohem více používáme online nástroje. Počet nových aktivací gigabitového širokopásmového připojení překonal naše očekávání. Velký zájem o rychlý internet vidíme jak u nových zákazníků, tak u stávajících, kterým navyšujeme rychlost. Internet je v této době zásadním nástrojem k tomu, abychom všichni mohli zůstat ve spojení,“ říká obchodní ředitelka Vodafonu pro oblast internetu věcí v Česku Viktoria Korabelniková.

Tradičně si úspěšné podnikatelky rozdělily ceny v kategoriích podle velikosti jejich firmy. Rozdána byla také čtyři zvláštní ocenění pod patronací generálního a hlavních partnerů projektu.

Oceněny budou nejlepší ženy českého byznysu. Už potřinácté

Vítězky 13. ročníku projektu:

MALÁ FIRMA

  • 1. AVIAN – M.Z. s.r.o. — Petra Lauberová
  • 2. EKO-MIL s.r.o. — Marie Stránská
  • 3. Nová škola – DUHA s.r.o. — Zita Janáčková

STŘEDNÍ FIRMA

  • 1. PFERDIMEX s.r.o. — Martina Burešová
  • 2. MEDIROL s.r.o. — Diana Rysková
  • 3. PETSATUR s.r.o. — Dana Javoříková

VELKÁ FIRMA

  • 1. AWEC Aluminium Products s.r.o. — Kateřina Beránková
  • 2. AC-T servis, spol. s r.o. — Jana Erbová
  • 3. Advantage Consulting, s.r.o. — Olga Hyklová

CENA ČSOB – VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA

  • ETIFLEX, s.r.o. — Lucie Hotařová

„Nedílnou součástí každého produktu je obal či etiketa, a ne nadarmo se říká, že obal prodává. Na příběhu Lucie Hotařové a společnosti ETIFLEX je krásné skloubení rodinné tradice se schopností inovovat a prosazovat moderní trendy, a tím pomáhat uspět zákazníkům, a to i z řad drobnějších firem a podnikatelů. Velmi oceňuji, že firma ETIFLEX pomáhá například malým moravským vinařům nejen s výrobou etiket, ale také s vymýšlením jejich propagace, čímž výrazně přispívá k jejich obchodním úspěchům,“ říká ředitel Firemního bankovnictví ČSOB Petr Manda.

CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY  (TC Business School)

  • TREVILE s.r.o. — Veronika Cipínová

Veronika Cipínová stojí v čele rodinné stavební firmy TREVILE, která vznikla v roce 2012. Specializuje se na zemní, výkopové a demoliční práce. Při realizaci zakázek spolupracuje s velkými stavebními firmami a podílí se na řadě významných projektů. TC Business School se ve svém MBA programu snaží rozvíjet managementy malých a středních firem. „Pravdou totiž je, že firmy, kde se lidé vzdělávají a posouvají vpřed, mají větší předpoklad dosažení úspěchu,“ shrnuje jednatelka TC Business School Sláva Kubátová.

CENA ZA DIGITÁLNÍ TRANSFORMACI (Microsoft & DAQUAS)

  • Základní škola s rozšířenou výukou jazyků Magic Hill s.r.o. — Martina Olivová

„Martina ve svém okolí nemohla najít instituci, které by ráda svěřila své vlastní dítě. Vědomí, že školám necháváme ratolesti, aby na ně působily ve věku i v denní době, kdy jsou nejvíce vnímavé, ji přivedlo k jasné představě, jak by takové působení mělo vypadat – a protože je žena činu, tak i k její realizaci. A pak už „jen“ – jako ostatně všechny úspěšné soutěžící – dokázala, že dosažení cíle není otázkou štěstí, konexí a peněz, ale otázkou priorit. Ona chtěla školu, která bude inspirací pro děti, pro rodiče i pro ostatní. A to se jí vážně daří,“ vysvětluje volbu vítězky tohoto ocenění Darina Vodrážková, Strategy Lead DAQUAS.

„ Paní Olivová a Magic Hill je příkladem úspěšně zvládnuté digitalizace a modernizace výuky a může být vzorem pro ostatní ředitele a školy v ČR,“ doplňuje Partner Business & Development Lead ve společnosti Microsoft Jakub Mádle.

CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ (Generali České pojišťovna)

  • ECOAR spol. s r.o. — Anna Gališinová

„Letošní vítězka nás zaujala hledáním nových možností v této těžké době a podporou firem zasažených covidem. Podobně jako u nás v pojišťovně hledáme nová inovativní řešení – distanční sjednávání, distanční školení, řešení pojistných událostí, tak i firma ECOAR si s touto situací výborně poradila a práce jim spíš přibývá, než ubývá. Určitě to na to má i vliv velmi pozitivní přístup paní Gališinové,“ říká krajská ředitelka Praha II, ČP Distribuce a.s., dceřiné společnosti Generali Česká pojišťovna Šárka Dolanská.

Portál BusinessInfo.cz je mediálním partnerem soutěže.




• Teritorium: Česká republika