Zdroj: CzechTrade

Pomoc při expanzi: CzechTrade propojuje české e-shopy s globálními marketplace platformami

Tuzemské e-shopy využívají pro prodej svého zboží stále častěji globální marketplace platformy, jako je například Amazon. Díky nim mohou firmy snadněji expandovat na světové trhy a oslovit široké spektrum zákazníků.

Produkty mohou zástupci českých firem prodávat online na trzích, kde dosud nepůsobí, a to s téměř nulovou investicí do vlastních internetových obchodů.

BaseLinker EXPO 2024

Zuzana Jesenská, exportní konzultantka agentury na podporu obchodu CzechTrade, představila na summitu BaseLinker EXPO 2024 služby agentury v oblasti e-commerce, prostřednictvím kterých pomáhá podnikům se správným nastavením prodejů na marketplace platformách. Představila také aktuální vývozní příležitosti pro české firmy v 54 zemích světa.

CzechTrade podpoří konkurenceschopnost firem. Přispěje jim na účast na veletrzích

Globální marketplace – model budoucnosti

Marketplace je modelem budoucnosti, který exportérům otevírá dveře k inovativním strategiím prodeje, což může být klíčem k úspěchu v dynamickém obchodním prostředí. Produkty lze nabízet na tradičních i méně tradičních trzích bez investice do e-shopů, lokální zákaznické podpory či zřizování bankovních účtů.

„CzechTrade se v posledních několika letech věnuje e-commerce sektoru s větším zájmem. Potenciál online obchodování je jasně prokazatelný, prodávání produktů prostřednictvím Marketplaces umožňuje oslovit více trhů najednou bez velkého finančního závazku,“ popisuje Zuzana Jesenská.

„Podnikům v této oblasti radíme například s legislativou či certifikacemi, ale pracujeme i s českými firmami, které poskytují pro marketplace platformy služby, jako například správu platebních brán nebo chatbotů,“ dodává zástupkyně CzechTrade.

Česká e-commerce dosáhla loni obratu téměř 200 miliard

V loňském roce dosáhla česká e-commerce obratu 185 miliard korun. České e-shopy využívají stále častěji globálních online tržišť jako Amazon. Například česká kosmetická firma Dermacol funguje přes Amazon na osmi trzích.

„Prodeje přes Amazon se nám osvědčily hlavně z důvodu, že si umíme přesně spočítat marže a umisťujeme na něj pouze produkty, které nám dávají byznysový smysl. Vytvářet pro každý stát vlastní e-shop je pro nás zatím neekonomické z pohledu obsluhy, logistiky i skladových zásob. Co se týče trhů, nejzajímavější jsou pro nás USA, Velká Británie, Německo, Itálie, Francie a také Španělsko,“ říká Daniel Král ze společnosti Dermacol.

Firmy v IT a e-commerce se chystají nabírat více lidí, více utrácejí

Na akci BaseLinker EXPO 2024 vystoupilo více než 50 odborníků z e-commerce byznysu. Akce se zúčastnily asi dva tisíce návštěvníků, například z řad provozovatelů e-shopů, kteří mají ambici rozšířit svůj byznys prostřednictvím marketplace a přeshraničního prodeje.

„Chceme dlouhodobě podpořit české firmy, aby e-commerce využívali jako nástroj pro rozšíření exportu. Na workshopu jsme hovořili o konkrétních příležitostech a trzích s největším obchodním potenciálem, nebo nabídli seznam služeb, které mohou společnostem s online prodejem výrazně pomoci,“ doplňuje Jesenská.

Služby CzechTrade v oblasti e-commerce

CzechTrade nabízí v této oblasti firmám několik služeb, například nástroj Digitální marketing a e-commerce. Jeho cílem je pomáhat podnikům orientovat se v prostředí digitálního marketingu a e-commerce, budovat značku a efektivně prodávat produkty prostřednictvím daných nástrojů.

Jak přes Amazon dobýt Severní Ameriku?

Naučí firmy zohledňovat různorodost, kulturní specifika a spotřebitelské preference v teritoriích, a to za současného zapojení českých i lokálních expertů.

„Každý trh je specifický a také v oblasti online prodejů vyžaduje specifický přístup. Například ve Velké Británii je vyjednávání jakéhokoliv byznysu obecně velmi administrativně náročné, většinu firem to obvykle odradí. Řešením může být prodej přes marketplace platformy, kde je proces výrazně jednodušší,“ dodává Zuzana Jesenská.

K e-commerce navíc agentura pravidelně pořádá odborné semináře, naposledy o online prodeji a marketingu v Německu nebo jak důležitým nástrojem pro exportéry je Amazon. V letošním roce se také zástupci CzechTrade zúčastní největší evropské e-commerce události DMEXCO v Kolíně nad Rýnem.

• Teritorium: Česká republika

Doporučujeme