Přístup ke službám: Virtuální asistent pomůže ukrajinským uprchlíkům

IBM a velvyslanectví Ukrajiny v ČR na počátku dubna oznámily, že společně vyvinuly virtuálního asistenta (chatbot) E-konzul, který bude v ukrajinském jazyce poskytovat relevantní informace Ukrajincům, kteří se nacházejí v České republice.

S narůstající vlnou Ukrajinců přicházejících do Česka hledala ukrajinská ambasáda způsob, jak jim efektivně pomáhat po překročení hranic.

Ilustrační obrázek

Velvyslanectví se proto obrátilo na IBM Česká republika, aby jeho vývojáři co nejrychleji připravili chatbota na báze IBM Watson Asistenta, který může pomoci tisícům nově příchozích Ukrajinců. Chatbot se umí vypořádat s otázkami souvisejícími se zřízením přechodného pobytu, získáním dokladů totožnosti, získáním víz či zaměstnání, cestováním, notářskými službami a podobně.

Pomoc IBM s vytvořením chatbota ocenil i velvyslanec Jevhen Perebyjnis: „Jsme velice vděčni týmu IBM Česká republika za vytvoření chatbota pro naše občany. Chatbot zjednoduší naši komunikaci s ukrajinskými občany, kteří potřebují konzulární pomoc v České republice. Občané se na nás obracejí v docela typických situacích, třeba když potřebují vystavit nový pas nebo zaregistrovat novorozené dítě, proto by jim virtuální konzul ve většině případů mohl nahradit telefonickou konzultaci s živým konzulem.“

Aktuální informace v souvislosti s invazí Ruska na Ukrajinu

„Rychlé poskytovaní relevantních informací lidem v nouzi je v čase humanitární krize velmi důležité. IBM Watson asistent využívá umělou inteligenci, aby firmám a institucím pomohl zabudovat konverzační rozhraní do aplikací, zařízení nebo kanálů, na které lidé spoléhají při získávání potřebných informací. Ve spolupráci s ukrajinským velvyslanectvím a skupinou dobrovolníků IBM v Evropě se nám podařilo rychle zprovoznit chatbota E-konzul a propojit ukrajinské občany v České republice se základními informacemi a službami,“ vysvětluje Zuzana Kocmaníková, Consulting Deals Leader společnosti IBM pro region střední a východní Evropy.

E-konzul je k dispozici na síti Telegram a chystá se jeho spuštění na webových stránkách ambasády a jejím profilu na Facebooku Messenger. IBM jedná s velvyslanectvím o rozšíření služeb chatbota E-konzul do dalších zemí, jako je Slovensko, Polsko, Rumunsko a Maďarsko.

To by mohlo pomoci všem Ukrajincům získat relevantní informace, které potřebují, když žijí v zahraničí. Po nezbytném přizpůsobení kontextu a specifické situaci v jednotlivých zemích by měl být chatbot schopen zodpovědět všechny relevantní otázky uprchlíků i ve výše uvedených zemích.

Redakčně upravená tisková zpráva IBM

• Teritorium: Česká republika | Ukrajina

Doporučujeme