Pro nutný restart cestovního ruchu chce stát využít i evropské fondy

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) využilo na dotační tituly pro cestovní ruch už 8,5 miliardy korun, a to na zmírnění následků pandemie. Teď chce prosadit podporu cestovního ruchu z evropských fondů.

Cestovní ruch je jednou z oblastí, která byla koronakrizí zasažena nejvíce. Pandemická situace se zlepšuje, se zrušením omezujících opatření ale podpora odvětví skončit nemůže. MMR využilo na dotační tituly pro cestovní ruch už 8,5 miliardy korun, a to na zmírnění následků pandemie. Aktuálně chce prosadit podporu cestovního ruchu z evropských fondů. Ministerstvo chce z evropských peněz získat 1,417 miliardy korun. Zároveň spouští on-line kampaň se zastřešujícím konceptem #světovéČesko.

„V současné době finišujeme revidovanou Strategii rozvoje cestovního ruchu do roku 2030. Tento dokument bychom rádi vládě předložili do konce června. Zároveň připravujeme akční plán k této strategii na roky 2022–2023, ve kterém se zaměřujeme hlavně na restart odvětví cestovního ruchu. Pracujeme také na náplni operačních programů, ve kterých chceme prosadit podporu cestovního ruchu z fondů EU. Konkrétní alokaci pro veřejnou infrastrukturu cestovního ruchu zatím máme v rámci IROP 2021-2027 vyjednanou v částce 1,417 miliardy korun. Připravujeme také nové národní dotační tituly, a to pro infrastrukturní projekty i na podporu marketingových aktivit destinačních společností,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

CzechTourism podporuje sektor cestovního ruchu prostřednictvím svých marketingových aktivit. Hlavním a celoročním nástrojem na podporu domácího cestovního ruchu agentury CzechTourism je cestovatelský portál www.kudyznudy.cz, který CzechTourism nadále rozvíjí ve spolupráci s destinačními společnostmi a dalšími partnery. Každý den tu občané najdou řadu zajímavých tipů z Česka. Zároveň CzechTourism vytvořil mobilní aplikaci Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou k začátku května používalo už 63 tisíc uživatelů. V covidovém roce 2020 se stal portál platformou ke stahování lázeňských voucherů (vouchery si vloni stáhlo 161 tisíc lidí) a zaznamenal rekordních 18,8 milionu návštěv.

Kampaň #světovéČesko má za úkol motivovat Čechy, aby objevovali krásy doma v Česku a v hlavní sezoně pak rozptýlit cestovní ruch do všech regionů. Po ukončení hlavní sezóny bude cílem kampaně prodloužit zájem o cestování, výlety nebo víkendové citybreaky. „Chceme prodloužit turistickou sezónu, rozprostřít cestování do více měsíců a také mimo notoricky známá místa. V rámci tuzemského marketingu připravujeme nejrůznější pořady propagující neobjevené památky či udržitelné formy cestovního ruchu. Ve druhé polovině roku se mohou diváci těšit například na pořad, který vzniká ve spolupráci s předním českým foodblogerem Lukášem Hejlíkem,“ dodává ministryně Dostálová.

Odpovědi na nejčastější dotazy podnikatelů ohledně podpůrných programů a opatření proti šíření koronaviru




• Oblasti podnikání: Cestovní ruch, volný čas
• Teritorium: Česká republika