V opačném případě hrozí, že skončí s nespravedlivým a „nefunkčním“ systémem, který neúměrně zasáhne víno a lihoviny. Navrhovaná revize spotřební daně z alkoholu, která byla oznámena v říjnu 2021, vyvolává stále větší nespokojenost a mnozí představitelé tohoto odvětví tvrdí, že nové návrhy spotřební daně ve Spojeném království nespravedlivě zatěžují jak konzumenty vína – v podobě vyšších daní v porovnání s jinými kategoriemi – tak obchod – v důsledku obrovského nárůstu byrokracie.
Růst prodeje alkoholu společností Amazon ve Spojeném království se vrátil k normálu
Prodej alkoholu prostřednictvím společnosti Amazon ve Velké Británii během roku 2021 rostl pouze o 11 %. Ve srovnání s růstem v průběhu roku 2020 šlo o výrazně zpomalení.
Podle analytické společnosti Profitero, která se zabývá analýzou elektronického obchodování, se prodej alkoholu po exponenciálním růstu v roce 2020, který byl zapříčiněn pandemií, vrátil na stabilní úroveň. Mezi červencem a prosincem 2020 vzrost prodej alkoholu prostřednictvím společnosti Amazon ve Velké Británii o 104 % ve srovnání s předchozím rokem.
Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?
V roce 2021 zaznamenala nejvyšší meziroční nárůst vodka, a to o 28,2 %, dále rum o 26,1 % a koňak o 23,5 %. Skotské whisky se dařilo méně, vzrostla jen o 13,6 %. Překvapivě nejhůře byl na tom gin, který vzrostl pouze o 1 %. Víno a šampaňské zaznamenaly růst o 22,2 %, ale ležák a pivo zaznamenaly pokles – pravděpodobně v důsledku znovuotevření hospod po loňském uzavření. Svrchně kvašená piva však zaznamenala růst o 13,9 %.
Velkoobchodníci s masem ve Skotsku varují před nedostatkem pracovních sil a prudce se zvyšujícími náklady
Podle prezidenta Skotské asociace velkoobchodníků s masem Alan McNaughton bylo největším problémem v roce 2021 udržení dostatečného počtu pracovníků k udržení provozu. Podle něj bude podobná situace přetrvávat i v roce 2022 a může způsobit velké zvýšení nákladů a cen.
McNaughton vyjádřil skepsi vůči znovuzavedení krátkodobých pracovních víz britskou vládou s tím, že byly náplastí, která situaci nezlepšila v loňském roce a nebude to tak ani v roce letošním.
Zákaz reklamy na některé produkty firem Pepsi Lipton a Roxane UK ve Velké Británii
Firmy vyrábějící nealkoholické nápoje Pepsi Lipton International a Roxane UK se dostaly do sporu s Úřadem pro reklamní standardy (ASA), který zakázal reklamy kvůli zavádějícím tvrzením o ekologických obalech.
Firma Pepsi Lipton International na svou obhajobu uvedla, že u reklamy na ledový čaj Lipton byla uvedena jasně viditelná hvězdička, která odkazovala na text, že láhev je vyrobena z recyklovaného plastu (kromě víčka a etikety).
Podobný princip byl uveden i u vody Aqua Pura společnosti Roxane UK. ASA uvedl, že text „100% recyklováno*“ může být pro zákazníky zavádějící a že poznámka vysvětlující hvězdičku je příliš malá a mohla by být snadno přehlédnuta.