Sensio se svým produktem slaví úspěchy v různých soutěžích a v březnové Creative Business Cup dosáhl na první místo. Základní řadu MyCello Basic brzy doplní pokročilá řada Premium a možná dojde i na další nástroje. Ve hře je aktuálně také expanze na japonský trh.
„Jsme dva, takže si pomáháme. Vždycky když je jeden dole, tak mu ten druhý podá ruku a takhle se udržujeme v rovnováze a jdeme stále dopředu“ popisují své podnikání kamarádi-zakladatelé Jan Tobolík a Ondřej Kratochvíl, první je vystudovaný programátor, druhý vystudovaný hudebník.
Jejich ryze softwarová firma Sensio, se během lockdownu rozrostla na dvě divize. Zatímco ta první se stále věnuje vývoji informačních systémů pro základní umělecké školy, ta druhá se vrhla na vývoj vlastních 3D tisknutých violoncell s produktovým názvem MyCello. Ty jsou v základu velmi tichá, ale zároveň je lze připojit k aparatuře a mohou sloužit i pro velmi hlasité hraní – tím pokrývají oba extrémy, v kterých je klasické violoncello nedostačující.
„Byl jsem zavřený doma a potřeboval jsem cvičit na cello, sousedům se to ale moc nelíbilo, a tak mě napadlo, že potřebuji něco tiššího. Tišší violoncella na trhu sice byla, ale mně žádné nevyhovovalo. Měl jsem ale doma 3D tiskárnu, a tak mě napadlo, jestli by to nebylo možné vytisknout. Zkusili jsme to, vytiskli jsme první violoncello a zjistili, že to zní poměrně dobře. Spatřili jsme v tom potenciál.“ přibližuje vznik MyCello jeho spoluzakladatel Ondřej Kratochvíl. Díky 3D farmě o 10 tiskárnách je Sensio schopno produkovat až 30 MyCell měsíčně, vyvíjí další nástroje a vzhledem k tomu, že 3D tisku opravdu rozumí, tisknou na zakázku i mimo hudební průmysl.
Startupu Sensio se celkově daří. V soutěži Vodafone Nápad Roku získal 5. místo a v březnovém Creative Business Cup 2022 dokonce první. Jsou to právě tyto úspěchy, které spolu s úspěchy z crowdfundingu zajišťují firmě její rostoucí renomé. Sensio oslovila téměř desítka japonských distrubutorů se zájmem uvést MyCello na japonský trh.
S nabídkou pomoci s expanzí do dalších zemí oslovila startup také agentura CzechTrade. „Je to domino efekt, díky tomu, že se účastníme soutěží jako je Nápad roku a Creative Business Cup, díky tomu, že jsme měli kampaně na Kickstarteru a Indiegogo, díky tomu, že do toho šlapeme tímto způsobem, tak nás oslovují firmy samy. Něco jsme dokázali a jsme tím pro ně zajímaví.“ vysvětlují svůj úspěch zakladatelé.
Soutěž pro kreativce vyhrála violoncella tištěná na 3D tiskárně
Aktuálně připravuje Sensio druhou modelovou řadu, MyCello Premium, která základní řadu MyCello Basic doplní o v mnoha ohledech lepší a prémiovější produkt. Řadu Premium stejně jako před tím řadu basic uvedou v rámci crowdfundingové kampaně.
„Vždycky se snažíme přijít s nějakou inovací, stabilizovat ji a zase vymyslet něco nového.“ vysvětluje akční přístup firmy Jan Tobolík. Sensio bude soutěžit v celosvětovém finále soutěže Creative Business Cup 2022 v dánské Kodani ve dnech 27. – 28. 6. 2022.