Společnost Sainsbury’s vytvoří krátkodobý prostor (pop-up) s mraženými potravinami zdarma

Společnost Sainsbury’s oznámila, že ve snaze omezit plýtvání potravinami pokusně otevře prostor „Sainsfreeze“ umístěný spolu s dalšími inovativními prodejci a projekty v námořních kontejnerech.

V něm se budou zdarma rozdávat mražené potraviny (např. před koncem doby trvanlivosti), kterým by jinak hrozilo vyhození. „Výdejna“ v londýnské čtvrti Shoreditch bude fungovat od 27. do 28. září mezi 10. a 18. hodinou a přispěje k závazku společnosti Sainsbury’s snížit do roku 2030 množství potravinového odpadu o polovinu.

Ilustrační fotografie

K dispozici bude řada mražených položek, jako jsou ovoce a zelenina, maso, mléčné výrobky, ryby a pečivo. Výběr potravin vychází z průzkumu, podle něhož právě tyto položky Britové nejčastěji vyhazují do koše. Potraviny budou v obchodě zmrazovány inovativními způsoby, aby se ušetřilo místo ke skladování a prodloužila doba jejich trvanlivosti. Například zvadlé bylinky budou smíchány s olejem nebo vodou a budou zmrazeny do zásobníků na ledové kostky pro pozdější použití v polévkách nebo dušených pokrmech.

Cílem je také inspirovat zákazníky, aby se doma snažili omezit plýtvání potravinami a ušetřit peníze v době zvyšujících se životních nákladů. Veškeré potraviny, které po akci Sainsfreeze zbydou, budou věnovány charitativní společnosti FareShare zabývající se distribucí potravin.

Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?

„Inovativní zmrazování umožňuje nejen zachovat potraviny, které bychom jinak vyhodili, ale také nakupovat potraviny se sníženou kvalitou blízko data spotřeby, čímž ušetříme více peněz za výdaje na potraviny,“ řekla ředitelka pro udržitelnost společnosti Sainsbury’s Ruth Cranstonová.

Cílem je navíc zvýšit informovanost zákazníků o skladování potravin a o tom, jaké položky je možné zmrazit, aby bylo zaručeno, že se potravinami bude plýtvat méně. Toto plýtvání stojí průměrnou britskou domácnost s dětmi přibližně 730 liber ročně. Iniciativa přichází v době, kdy se společnost Sainsbury’s obrací na své spolupracovníky a zákazníky, aby pomohli omezit také plýtvání vodou, protože se snaží dosáhnout do roku 2040 neutrality v jejím používání.

Autoři: Paul Wilkins a Tibor Angyal, místní zástupci ČR pro agro-potravinářství, velvyslanectví ČR v Londýně. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku. Zdroj

• Teritorium: Evropa | Velká Británie | Zahraničí
• Témata: Ekonomika ve světě
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme