Prozradil je SIC odborník na databáze firem Jiří Štěrba. Podívejte se níže na vybrané tipy, které by se vám mohly hodit.
SIC má ambici dlouhodobě podporovat kvalifikované rozhodování na základě relevantních dat. Jeho cílem je zmapovat potřeby a požadavky firem i výzkumných center a pomáhat jejich projektům také datovou podporou a analytickým know-how. Workshop Využití dat o firmách v inovacích a firemním rozvoji uspořádalo SIC s cílem pomoci vám najít data pro segmentaci, efektivní obchod či marketing. Umožnit vám sledovat trendy v různých odvětvích a najít klíčové informace o trhu a konkurenci.
V SIC chtěli zároveň osvětlit, které širší databáze firem a kontaktů vám pomohou poptat či nabídnout výrobek nebo službu. Věnovali se ale i tomu, jak získat data pro ověření tržního potenciálu vašeho výzkumu.
Tipy z workshopu:
Když lovíte relevantní kontakty v hlubokých vodách internetu, používejte sofistikované nástroje
Jen ve Středočeském kraji je 350 000 ekonomických subjektů, v celé ČR pak 2,9 milionu. SIC odborník Jiří Štěrba poradil, díky kterým sofistikovaným nástrojům se v tomto objemu zorientujete, které z nich můžete využít zdarma a za které se vám naopak vyplatí zaplatit.
Konkrétně na workshopu probrali specifika a výhody řešení Hoovers a Albertiny od D&B, Merku a Leadů od Imperu, Prospectoru firmy BizMachine a analytiky od Frost&Sullivan. Všechny představené platformy pomáhají firmám směřovat k efektivnímu vztahovému businessu a analytickému přístupu k datům.
Hlavní snahou je snížit náklady na obchod (a další činnosti ve firmě) a zároveň zvýšit obrat a zisk (zvýšit kvalitu leadů, rychleji začínat obchodní proces, zvyšovat produktivitu obchodu, kvalitněji komunikovat a argumentovat a udržet si náskok před konkurencí). V mnoha případech je nevhodnější možností přímé napojení zdrojů firemních dat do vlastního CRM.
Než oslovíte zákazníky, udělejte si průzkum trhu
Nezbytnou součástí úspěšného podnikání je analýza konkurence a znalost situace na trhu. SIC workshop poradil, jak oborová a segmentační data získat a zpracovat. Dalším tématem byla eliminace rizik spojených s problémovými subjekty. Účastníci se dozvěděli, jak se vyhnout například firmám ve finančních problémech, v likvidaci či firmám s nekalou formou podnikání.
Než převezmete výsledky vyhledávání pomocí umělé inteligence (AI), ověřte si jejich pravdivost
SIC workshop ukázal na příkladech, které informace AI zpracovává přesně a věcně správně, a které výsledky jsou zatím nepřesné. Účastníci workshopu z IT oblasti se každopádně shodli, že AI již nyní přináší velkou pomoc a časovou úsporu.
Když chcete koupit kvalitní databázi, rozhodujte se zejména dle její komplexnosti a účelu využití dat
Nezapomeňte si stanovit, kdo bude s databází pracovat (vybírat a zpracovávat data). Pokud potřebujete v oblasti firemních dat pomoci, oslovte SIC – rádi vaše potřeby proberou a doporučí vhodné řešení. Workshop byl první akcí spojenou s dlouhodobějším projektem, který do portfolia služeb SIC přinese odbornou podporu firem a výzkumných center v oblasti práce s daty (o firmách a trhu).
SIC vám chce pomáhat definovat, co je v této oblasti důležité, jak informace získat a jak je efektivně využít. Také chce mít know-how i výhodné možnosti, jak pokročilé a sofistikované nástroje využít.