Bemeta Design míří na trhy Blízkého východu

18. 9. 2018 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Vizí společnosti Bemeta Design, která vyrábí koupelnové doplňky, je neustále inovovat a posouvat se vpřed.

V českých poměrech je design stále ještě chápán jako nadstandard, luxus nebo umění. Ve firmě Bemeta Design se naštěstí přesvědčili o opaku. Podle Markéty Malé, která v podniku zodpovídá za marketing a PR, jsou design, kvalita a inovace nezbytností a díky nim dosahuje Bemeta stále rostoucího podílu na českém trhu i v zahraničí.

Před čtyřmi lety zahájila Bemeta spolupráci s designérem z Adresáře designérů CzechTradu, René Šulcem. Konkrétně šlo o nový design programu Help, který zahrnuje doplňky do bezbariérových koupelen. Podle Zuzany Sedmerové, manažerky projektu Design pro konkurenceschopnost, vsadila společnost na perspektivní segment trhu, který vyžaduje výrobky s kvalitním designem a kde nebude prvním kritériem cena.

„Právě správně aplikovaný design, kde nejde o konceptuální umění a kde estetika vyvažuje funkčnost a kvalitu, dodává produktům přidanou hodnotu a českým značkám sebevědomí a schopnost konkurovat již zavedeným světovým brandům,“ dodává Sedmerová z CzechTradu.

„Jsme česká firma, chtěli jsme rozšířit naše dodávky do dalších evropských zemí a nejen tam. Proto nás zaujala možnost prezentovat se v Arábii či v Jižní Americe,“ přibližuje Markéta Malá. V roce 2017 se firma poprvé účastnila mimořádně prestižní akce v oboru HO-RE-CA, a to „BIG 5“ v Dubaji, kterou pravidelně organizuje tamní zahraniční kancelář CzechTradu.

Před vlastním veletrhem Bemeta Design využila individuální asistenci, která spočívala ve vyhledání potenciálních partnerů a v organizaci samotných jednání na stánku. Takto aktivní přístup krátce poté vyústil v úspěšný vývoz. „Díky kvalitní přípravě s asistencí CzechTradu se nám podařilo zaujmout a navázat kontakty s novými partnery ve Spojených arabských emirátech, Velké Británii a v Jižní Americe,“ dodává.

Export společnosti každoročně stoupá a s tím roste i firma jako taková. „Produkci dodáváme významným distributorům, hobbymarketům i mezinárodním firmám v 18 zemích světa, díky dostatečným skladovacím prostorám máme tisíce výrobků skladem a můžeme zajistit krátké dodací lhůty. CzechTrade bereme jako naši prodlouženou pomocnou ruku ve světě, která nám usnadňuje proces navazování kontaktů s potenciálními odběrateli,“ vysvětluje Malá.

Dalším konkrétním úspěchem byla realizace projektu vybavení hotelového komplexu Double Tree by Hilton v Ploješti a hotelu Ramada v hlavním městě Rumunska. Jak potvrzuje ředitel zahraniční kanceláře CzechTradu v Bukurešti Michal Holub, firma na základě výsledků asistence navázala spolupráci s rumunským partnerem, významnou společností Senso Ambiente, což vedlo k brzké realizaci dvou velkých zakázek.

Expanze českého výrobce koupelnového vybavení na dvacetimilionovém rumunském trhu dál pokračuje. Do budoucna Bemeta Design plánuje rozšíření vývozu do východní Asie a dalších zemí regionu MENA, tedy Blízkého východu a severní Afriky.

Převzato z časopisu Český exportér, přílohy Hospodářských novin a týdeníku Ekonom, vycházející ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a agenturou CzechTrade. Autor článku: Marta Stolařová, exportní konzultantka CzechTradu (marta.stolarova@czechtrade.cz). Foto: archiv Bemeta Design.

Tisknout Vaše hodnocení:

Štítky článků

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek