Třetí ročník Ocenění českých lídrů zná vítěze pro rok 2019

12. 6. 2019 | Zdroj: BusinessInfo.cz

Výsledky soutěže ukázaly, že téměř dvě třetiny tuzemských firem s nejlepšími ekonomickými výsledky působí na trhu přes dvacet let. Většina byla přitom založena v první polovině 90. let.

Do letošního finále Ocenění českých lidrů (OCL) se probojovalo 89 českých podniků s nejlepšími ekonomickými výsledky. Ty byly vybrány z 1307 společností, jež vyhověly kritériím soutěže. O jejich výběr se postaral odborný garant soutěže společnost CRIF – Czech Credit Bureau. Celkem 43 procent tvoří rodinné firmy, asi dvě třetiny finalistů nabízí své produkty a služby v zahraničí.

„Analýza dále ukázala, že hlavním motivem podnikání pro většinu českých „lídrů“ byla snaha postavit se na vlastní nohy a jít vlastní cestou, případně záchrana firmy, která by jinak zanikla. V současné době majitelé akcentují potřebu podporovat smysluplné regionální aktivity,“ vysvětluje Helena Kohoutová, zakladatelka projektu OCL.

Odborný garant soutěže letos využil k objektivnějšímu hodnocení firem aktualizované modely používané v rámci CRIF Ratings. Do nich patří i ekonomické hodnocení iRating, které je srovnatelné s hodnotícími systémy velkých bank a využívá ho řada finančních institucí. 

„Významnou informací pro kulturu podnikání v České republice je fakt, že téměř polovina účastníků finále soutěže funguje jako rodinné firmy, které se dokázaly prosadit v silné oborové konkurenci. Příslibem do budoucna je potom skutečnost, že se více než 60 procent finalistů úspěšně prosazuje na zahraničních trzích,“ připomíná místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau Pavel Finger.

„Ekonomický úspěch České republiky závisí na inovacích, tvrdé práci, vytrvalém a statečném přístupu firem. Jsme nesmírně hrdí, že můžeme být generálním partnerem soutěže, podporovat tyto klíčové hráče české společnosti a pomáhat jim v růstu jejich podnikání prostřednictvím našich technologických řešení,“ doplňuje národní manažerka pro firemní zákazníky Vodafone CZ Renata Pazourková.

Tématem, které zajímá zástupce téměř všech českých firem, jsou možnosti financování jejich dalšího rozvoje. Jaké otázky z oblasti financí a bankovnictví podle Expobank CZ, oficiálního partnera projektu OCL, v současné době čeští lídři řeší? „Korporátní klienti českých bank mají přístup k financím obecně velmi dobrý. Zajímají se dnes především o růst úrokových sazeb nebo o zajištění proti budoucím kurzovým výkyvům,” prozrazuje Miloš Večeřa z Expobank CZ a.s.

Kdo uspěl v regionech?

První místo v Praze (zde kritériím soutěže vyhovělo 292 firem) patří společnosti ALBI Česká republika a.s., která je známá svými narozeninovými přáními a společenskými hrami. Druhou příčku obsadila advokátní kancelář PRK Partners s.r.o. Třetí skončila IT společnost IXPERTA s.r.o.

Vítězstvím ve Středočeském kraji (115 firem) se může pochlubit společnost CVP Galvanika s.r.o. zabývající se povrchovou úpravou kovu. Pomyslné stříbro získala reklamní agentura Quo s.r.o., a hned za ní se umístila stavební společnost KASTEN s.r.o.

V Jihočeském kraji (60 firem) se do čela dostal poskytovatel komplexních služeb v zemědělství, společnost AGRO-partner s.r.o. Druhé místo přiřkla porota logistické společnosti Transforwarding a.s. Na třetí pozici se umístil výrobce a distributor potravin DRUID CZ s.r.o.

Vítězem v Plzeňském kraji (47 firem) se stal specialista na koupelny, společnost KERAMIKA SOUKUP a.s., v závěsu za ní skončila společnost SYSTHERM s.r.o., která svým klientům nabízí komplexní řešení systémů zásobování teplem. Na třetí příčce skončil výrobce pracovních strojů AIR POWER s.r.o.


Vítězem v Karlovarském kraji (19 firem) je letos MOSER a.s. zabývající se produkcí bezolovnatého křišťálu.

První příčka v Ústeckém kraji (61 firem) náleží výrobci betonových výrobků CS-BETON s.r.o.. Druhé místo obsadil výrobce a prodejce reklamního textilu a pracovních oděvů ADLER Czech a.s. Pomyslný bronz patří výrobci kancelářských potřeb a potravinářských obalů z kartonu HIT OFFICE, s.r.o.

Prvenství v Libereckém kraji (38 firem) přiřkla porota společnosti ECOGLASS a.s., která se věnuje výrobě lisovaných optických dílů. Druhé místo obsadily Jizerské pekárny s.r.o., třetí pak skončil výrobce a prodejce horolezeckých potřeb a osobních ochranných pracovních prostředků proti pádu SINGING ROCK s.r.o.

Šampionem Královéhradeckého kraje (72 firem) je výrobce pekařských pásových pecí J 4 s.r.o., za ním skončila společnost Dr. Müller Pharma s.r.o. věnující se výrobě léčiv, zdravotnických prostředků doplňků stravy a kosmetiky. Třetí místo pak obsadil výrobce širokého sortimentu produktů pro stavebnictví a zemědělství, obalových materiálů a materiálů pro technické účely, společnost JUTA a.s.

Lídrem lídrů se v Pardubickém kraji (67 firem) stala Contipro a.s., která se zaměřuje na výrobu farmaceutických a kosmetických surovin a produktů. Druhou příčku obsadila společnost Isolit-Bravo s.r.o, hned za ní se umístil výrobce zastřešení teras a bazénů ALUKOV a.s.

Nejvyšší příčka v Kraji Vysočina (65 firem) patří výrobci malířských a natěračských válečků a dalšího příslušenství IPC plast s.r.o. Na druhé místo se dostala I. Kamenická stavební a obchodní firma s.r.o., třetí skončila IT společnost GORDIC s.r.o.

Vítězem OCL v Jihomoravském kraji (167 firem) se stal prodejce a výrobce průmyslových hadic a těsnění pro firmy GUMEX s.r.o, následovaný společností T Machinery a.s., která se věnuje vývoji a výrobě dobývacích kombajnů pro těžbu hornin, hřeblových dopravníků, podporubových zařízení, hydraulických výztuží pro zabezpečení těžních prostor. Třetí příčku obsadila dopravní společnost DOPAZ s.r.o.

Lídrem v Olomouckém kraji (63 firem) se stal výrobce oděvů Koutný s.r.o. Druhá skončila společnost FARMAK a.s., která se věnuje vývoji a výrobě generických látek – API, třetí místo patří železničnímu nákladnímu dopravci IDS CARGO a.s.

Ve Zlínském kraji (103 firem) patří prvenství společnosti KOVÁŘ plus s.r.o, která se zabývá velkoobchodem a mezinárodním obchodem masa, uzeniny, sýrů, zmrazeného zboží, ryb a zvěřiny. Druhý skončil specialista na komplexní péči o tiskoviny Z STUDIO s.r.o, třetí místo obsadila společnost Graspo CZ věnující se tisku a výrobě knih, katalogů, časopisů, diářů, notesů a kalendářů.

A konečně vítězem v Moravskoslezském kraji (138 firem) se stala společnost MARLENKA international s.r.o. známá zejména svými medovými dorty vyráběnými podle staroarménské rodinné receptury. Hned za ní skončila společnost FERRMON s.r.o., která se zabývá výrobou a montáží ocelových konstrukcí a technologických celků. Třetí místo náleží výrobci komponentů pro automobilový průmysl BRANO a.s.

Kritéria soutěže

Do projektu OCL je společnost nominovaná na základě analýzy veřejně dostupných údajů všech společností v České republice zpracovaných odborným garantem, kterým je prestižní mezinárodní společnost, specialista na rating a scoring firem, CRIF – Czech Credit Bureau.

Předpokladem je dostupnost závěrek za rok 2016 a 2017 a iRating ve stupních 1 až 11.  Součástí registrace je zodpovězení otázek a poskytnutí ekonomických výsledků posledního období (tj. rok 2018). Společnosti dále musí splňovat pravidlo 100% českého vlastnictví a českého občanství majitelů, pravidlo ročního obratu nad 200 milionů korun bez omezení, minimálního počtu 50 zaměstnanců a v neposlední řadě vést podvojné účetnictví nejméně po dobu 4 let.

V projektu nesoutěží společnosti, jejichž předmětem podnikání je vývoz surovin, starožitných předmětů, zbraní a služby finanční povahy. Více informací o projektu najdete na www.oceneniceskychlidru.cz.


Redakčně zpracovaná tisková zpráva Helas. Portál Businessinfo.cz je mediálním partnerem soutěže

Tisknout Vaše hodnocení:

Související články

Diskuse k článku

+ Nový příspěvek