V doprovodné kategorii Moneta Živnostník roku Srdcař, jež v každém kraji oceňuje živnostníky, kteří dokázali překonat nejrůznější nástrahy podnikání a doslova žijí pro to, co dělají, triumfovala Zuzana Vistrová vyrábějící vlastní šperky a vyučující korálkování.
Lásku k designu přetavila do fungujícího byznysu
„Zabývám se architekturou se zaměřením na návrhy interiérů a tvorbu vizualizací jak interiérových, tak exteriérových prostor. V mé práci se prolíná technické myšlení s výtvarným cítěním, které uplatňuji i v grafickém designu a ilustraci,“ říká vítězná živnostnice Jana Janů.
Kromě architektonických projektů se věnuje také návrhům autorských motivů pro různé formy produktového designu a menším grafickým zakázkám, jako jsou loga nebo pozvánky.
Architektura a malování se pro ni staly ideální vzájemně se doplňující kombinací. Propojováním těchto dvou oblastí se snaží přinášet klientům originální a jedinečná řešení.
Firma a Živnostník roku 2025: Na Liberecku vítězí ražba mincí a vývojářské technologie
Vytvořila vlastní kolekce produktů s autorským potiskem a její akvarelové ilustrace nyní zdobí několik kolekcí karlovarského porcelánu G. Benedikt 1882.
V současnosti spolupracuje například na projektech pro velké firmy a veřejný́ sektor, jako jsou interiéry kancelářských budov, návrh interiéru muzea, obecního úřadu nebo obecní dětské skupiny. Snaží se tvořit nadčasové návrhy, které klientům umožní dlouhodobé využití bez nutnosti častých úprav či rekonstrukcí.
„Přetavila svou lásku k designu a architektuře do prosperujícího byznysu, kterému se věnuje s láskou,“ uvedl za porotu Jindřich Pavézka z MONETA Bank.
Stříbro získala Kateřina Szabová, která se věnuje šití dámské módy. Na třetím místě skončila Jindřiška Palečková zabývající se pěstováním a prodejem ekologických sazenic a zeleniny.
Jak najít cestu ke zdravému životnímu stylu
„Naším posláním je pečovat o zdraví přirozenou cestou. Specializujeme se na výrobu bylinných produktů, přírodních doplňků stravy, vitamínů a minerálů, které vycházejí z osvědčené síly bylin, medicinálních hub a dalších přírodních zdrojů,“ říká majitel vítězné společnosti Serafin-byliny Petr Gasparik.
Firma zároveň nabízí odborné poradenství, v rámci kterého zákazníkům pomáhá najít cestu ke zdravějšímu životnímu stylu, ať už formou cílené bylinné léčby nebo praktických doporučení pro každodenní život.
Neposedný Bayaya. Firma začala s výrobou rekreačních posedů, teď staví i dřevěné domy
Produkty jsou vhodné pro celou rodinu. Užívají je lidé všech věkových kategorií, které spojuje zájem pečovat o své zdraví přírodní cestou. Velkou část zákaznické základny tvoří ženy, které nakupují produkty jak pro svoje děti, tak samy pro sebe, své rodiče i blízké.
Postupně k produktům nacházejí cestu i mladší lidé, a to především skrze vitamínové a minerální doplňky stravy. Většina zákazníků nakupuje přímo v kamenných prodejnách nebo na e-shopu. Kromě toho má firma síť více než 250 partnerských B2B prodejen.
„Je to zdravě se rozvíjející firma s velkým důrazem na udržitelnost svého podnikání. Zároveň využívá lokální zdroje Karlovarského kraje,“ okomentoval vítěze za porotu Dušan Klimek ze společnosti Volkswagen.
Druhé místo obsadila společnost Fleysen, která se věnuje vývoji a výrobě designového nábytku. Bronz bere firma Realistic zabývající se projekcí, výrobou a montáží elektrických a plynových průmyslových pecí.
Slavnostní vyhlášení celostátních vítězů v prosinci
Vítězové krajského kola se stávají zároveň celorepublikovými finalisty. Slavnostní vyhlášení celostátních výsledků soutěží Volkswagen Firma roku 2025 a MONETA Živnostník roku 2025 se uskuteční 11. prosince na pražském Žofíně.
„Stavíme lepší místo pro život i pro podnikání, a to s i ohledem na principy udržitelnosti. Ty hrají v našich projektech stále důležitější roli. Skupina VINCI Construction CS je proto letos znovu partnerem celorepublikové soutěžní kategorie Udržitelné podnikání roku. Těšíme se, že se stejně jako při premiéře sejde celá řada nápadů a řešení, které díky udržitelnosti a moderním technologiím dávají živnostníkům a firmám nové možnosti rozvoje a zároveň zlepšují životní prostředí,“ říká Iveta Štočková, tisková mluvčí Skupiny VINCI Construction CS.
Volkswagen Firma roku 2025 Karlovarského kraje:
1. Serafin-byliny, s.r.o. – výroba bylinných produktů a přírodních doplňků stravy (Dolní Rychnov)
2. Fleysen s.r.o. – vývoj a výroba designového nábytku (Plesná)
3. Realistic a.s. – projekce, výroba a montáž elektrických a plynových průmyslových pecí (Karlovy Vary)
MONETA Živnostník roku 2025 Karlovarského kraje
1. Jana Janů – architektka se zaměřením na návrhy interiérů i exteriérů (Karlovy Vary)
2. Kateřina Szabová – šití dámské módy (Karlovy Vary)
3. Jindřiška Palečková – pěstování a prodej ekologických sazenic a zeleniny (Hory)
MONETA Živnostník roku Srdcař 2025 Karlovarského kraje:
Zuzana Vistrová – výroba autorských šperků a výuka korálková (Karlovy Vary)
Ekonomicky nejúspěšnější firma roku 2025 Karlovarského kraje:
Serafin – byliny s.r.o. – výroba bylinných produktů a přírodních doplňků stravy (Dolní Rychnov)
Medailonky vítězných firem
Serafin – byliny, s.r.o. – Dolní Rychnov
výroba bylinných produktů a přírodních doplňků stravy
www.serafinbyliny.cz
„Naším posláním je pečovat o zdraví přirozenou cestou. Specializujeme se na výrobu bylinných produktů, přírodních doplňků stravy, vitamínů a minerálů, které vycházejí z osvědčené síly bylin, medicinálních hub a dalších přírodních zdrojů,“ říká majitel Petr Gasparik. Společnost zároveň nabízí odborné poradenství, v rámci kterého zákazníkům pomáhá najít cestu ke zdravějšímu životnímu stylu, ať už formou cílené bylinné léčby nebo praktických doporučení pro každodenní život. Produkty jsou vhodné pro celou rodinu. Užívají je lidé všech věkových kategorií, které spojuje zájem pečovat o své zdraví přírodní cestou. Velkou část zákaznické základny tvoří ženy, které nakupují produkty jak pro svoje děti, tak samy pro sebe, své rodiče i blízké. Postupně k produktům nacházejí cestu i mladší lidé, především skrze vitamínové a minerální doplňky stravy. Většina zákazníků nakupuje přímo v kamenných prodejnách nebo na e-shopu. Kromě toho má firma také síť více než 250 partnerských B2B prodejen.
Fleysen s.r.o. – Plesná
vývoj a výroba designového nábytku
www.fleysen.com
Firma se zabývá výrobou kovového designového nábytku. „Náš nábytek získal hned po uvedení nominace na Czech Grand Design a cenu Designbloku. V roce 2024 jsme získali mezinárodní cenu Big See za naši skříňku. Naše výrobky se prodávají především on-line, ale nabízíme a realizujeme i projekty na míru,“ popisují zástupci podniku. V loňském roce například společnost dodala mobiliář, prodejní pult a skříňky pro výstavu korunovačních klenotů na Pražském hradě. Po koupi továrny našla firma mladé designery, kteří navrhli první kolekci. Od roku 2020 v podstatě stále prožívá s opakujícími se krizemi téměř dokonalou bouři, přesto trvale roste. Má B2B i B2C zákazníky. Právě péče o ně a možnost individualizace výrobku je to, co Fleysen odlišuje od zahraniční konkurence. Jde o trvale se vyvíjející firmu, která má i průmyslové a užitné vzory, což je opět v regionu ojedinělé. Využívá pokročilé softwary, in-house vytváří vizualizace a připravuje zapojení AI do péče o zákazníka. Do budoucna chce vybudovat značku, která bude obecně známá a dlouhodobě udržitelná.
Realistic a.s. – Karlovy Vary
projekce, výroba a montáž elektrických a plynových průmyslových pecí
www.realistic.cz
Oborem společnosti je projekce, výroba a montáž elektrických a plynových průmyslových pecí a následný servis zařízení. Příběh společnosti se píše již od roku 1927, kdy se ve Staré Roli vyrobilo první zařízení. Pak přišla jiná doba a jiná zařízení a od 50. let se vyrábí již průmyslové pece. Tato zařízení se dodávají jak do České republiky, tak do zahraničí. Podnikatelský nápad stojí na tradici a nových nápadech a pořád platí, že česká vynalézavost překračuje hranice. Po proběhlé privatizaci roku 1996 navazuje společnost vlastní výrobou zařízení, která jsou určena do všech průmyslových odvětví. Týká se to například kovárenského a slévárenského oboru, ale její produkce se stává také nezbytnou součástí automobilového a leteckého průmyslu. „Našimi zákazníky jsou průmyslové společnosti napříč Českou republikou a střední a západní Evropou. Každý zákazník má individuální péči. Řešíme jeho potřeby a snažíme se vždy vyjít vstříc jeho požadavkům,“ doplňuje vedení podniku.
Trojice nejlepších živnostníků
Jana Janů – Karlovy Vary
architektka se zaměřením na návrhy interiérů i exteriérů
www.architektkamaluje.cz
„Zabývám se architekturou se zaměřením na návrhy interiérů a tvorbu vizualizací jak interiérových, tak exteriérových prostor. V mé práci se prolíná technické myšlení s výtvarným cítěním, které uplatňuji i v grafickém designu a ilustraci,“ říká vítězná živnostnice. Kromě architektonických projektů se věnuje také návrhům autorských motivů pro různé formy produktového designu a menším grafickým zakázkám, jako jsou loga nebo pozvánky. Architektura a malování se pro ni staly ideální a vzájemně se doplňující kombinací. Propojováním těchto dvou oblastí se snaží přinášet klientům originální a jedinečná řešení jejich projektů. Vytvořila vlastní kolekce produktů s autorským potiskem a její akvarelové ilustrace nyní zdobí několik kolekcí karlovarského porcelánu G. Benedikt 1882. Nyní spolupracuje například na projektech pro velké firmy a veřejný́ sektor, jako jsou interiéry kancelářských budov, návrh interiéru muzea, obecního úřadu nebo obecní dětské skupiny. Snaží se tvořit nadčasové návrhy, které klientům umožní dlouhodobé využití bez nutnosti častých úprav či rekonstrukcí.
Kateřina Szabová – Karlovy Vary
šití dámské módy
www.pomalucollection.com
Navrhuje a šije dámskou nadčasovou módu. Funguje na sociálních sítích, spravuje svůj e-shop a má kamennou prodejnu v centru Karlových Varů. „Vznikli jsme v roce 2022, kdy jsem byla na mateřské se dvěma dětmi a ve velmi náročném vztahu. Co se tenkrát odehrálo, dnes dává sílu mnoha ženám. Nápad na módní značku vznikl po narození prvního syna. Bylo to velmi naivní, protože jsem nikdy nešila a vůbec jsem neměla představu, jak nápad zrealizovat,“ popisuje Szabová. Dnes tvoří úchvatnou modu pro ženy. Je to móda, ve které se ženy narovnají. Probouzejí se. Protože přesně takovou potřebovala i ona sama. Zákazníky jsou ženy, nejčastěji ve věku 40 až 60 let. Nad každým kouskem přemýšlí tak, aby ženy už nemusely přemýšlet nad ničím a každý́ kousek se stal jejich jistotou. Chce z výrobků udělat suverénní značku České republiky, ukázat že nadčasovost může mít šarm. Ráda by ženy učila přistupovat k sobě a ke svému šatníku pomalu, dobře a pečlivě si vybírat své kousky.
Jindřiška Palečková – Hory
pěstování a prodej ekologických sazenic a zeleniny
www.zahradauhrazdenky.cz
Zabývá se ekologickým pěstováním sazenic zeleniny, květin a bylinek a prodejem sezónní zeleniny ve formě farmářských bedýnek. Zaměřuje se na zemědělství, konkrétně na udržitelné a šetrné pěstování, které nabízí lidem kvalitní, čerstvé a lokální produkty. „Můj podnikatelský příběh začal z
lásky k zahradničení a touhy nabídnout lidem kvalitní, čerstvé a ekologicky pěstované sazenice a zeleninu. Díky vzdělání ve farmacii vnímám důležitost přírodních produktů pro zdraví, a tak jsem postupně začala pěstovat nejen pro sebe, ale i pro ostatní,“ říká Palečková. Od počátků na své zahradě v Horách u Karlových Varů se její podnikání rozvíjelo přirozeně, nejprve menší objemy, později více druhů rostlin a postupně rozšíření nabídky o farmářské bedýnky. Časem si vybudovala základnu stálých zákazníků, kteří oceňují osobní přístup, čerstvost a ekologii. V praxi to funguje tak, že pěstuje podle sezóny, nabízí předobjednávky a osobní odběr, komunikuje přes sociální sítě a web. Úspěch vidí hlavně v důvěře zákazníků, kteří se vracejí, doporučují ji dál a sledují růst její značky. Plánuje rozšířit sortiment o jedlé květy, méně obvyklé druhy zeleniny a další ekologické produkty.
Portál BusinessInfo.cz je partnerem soutěže Firma a Živnostník roku
