Propojit moderní technologie s řešením reálných problémů. To je jedna z nejdůležitějších motivací mnoha podnikatelů, kteří pomocí svého byznysu touží změnit svět. Právě oni teď mají možnost navázat spolupráci s organizací Člověk v tísni ve více než dvacítce zemí světa.
Jihomoravské inovační centrum (JIC) se totiž rozhodlo – právě s přispěním největší české humanitární organizace – věnovat další díl akcí s názvem 120 vteřin firmám, které mohou nabídnout řešení klíčových výzev na planetě.
Více o Jihomoravském inovačním centru (JIC)
Firmám pomohou účastníci mise
„Hledáme firmy z různých oblastí – ať už jsou to obnovitelné zdroje, odpadové hospodářství, technologie na čištění vody, inovace v zemědělství, umělá inteligence nebo například digitalizace – tam všude je pro podnikatele v rozvojových zemích prostor,“ přidává svůj pohled Ondřej Nádvorník z Člověka z tísni, který nabízí možnost zastoupení ve 22 zemích světa.
Účastníci misí největší české humanitární organizace mohou pomoci s efektivní implementací dohodnutých řešení, a to ve chvíli, kdy zástupci firem nemohou být na místě osobně přítomni.
Každý z přihlášených podniků bude mít přesně dvě minuty na to, aby představil nejen řešení, jaké sám nabízí, ale také, co poptává a jaké partnery hledá.
„Je to osvědčený formát, díky němuž se nám v minulosti podařilo nastartovat desítky úspěšných spoluprací,“ vysvětluje manažerka akce Lucie Kanioková z inovační agentury JIC.
JIC: Poradí i podnikatelé se zkušenostmi
V rámci programu předá podnikatelům know-how například Zbyněk Poulíček z firmy GINA. Ta má s působením v oblastech postižených humanitární katastrofou výrazné zkušenosti. Jejich systém totiž umí integrovat různé typy radiostanic do jednoho systému a tím několikanásobně zvyšuje možnosti řízení bezpečnostních a záchranných složek a jejich koordinaci. GINA tak hrála významnou během řešení humanitárních katastrof v uplynulých letech – od zemětřesení na Haiti, přes tsunami v Japonsku, explozi v libanonském Bejrútu až k aktuální situaci v jihomoravských obcích postižených tornádem.
Jeho pohled doplní Pavel Juruš z firmy Big Terra. Ta využívá klimatická data a reporty k rozvojové pomoci v zemědělství a vyzkoušela si právě i spolupráci na projektech se Člověkem v tísni.
„Propojovací akce mají pro firmy obrovskou hodnotu. Mohou se poznat mezi sebou, navázat nové kontakty, představit svá řešení a v ideálním případě také najít nové obchodní partnery,“ prozrazuje manažerka akce Lucie Kanioková a dodává, že každá z akcí tohoto formátu se zaměřuje na konkrétní téma.
Přihlašte se do akce JIC 120 vteřin: Rozvojová a humanitární pomoc
V minulosti se tak tímto způsobem představily firmy třeba z oblasti umělé inteligence, vesmíru a letectví nebo energetiky. Teď je tedy na řadě rozvojová pomoc. Akce je součástí projektu podpořeného v rámci zahraniční rozvojové spolupráce ČR. Bude probíhat online.
S využitím tiskové zprávy JIC