Fulfillment na americkém trhu má firmě zajistit jeden z nejúspěšnějších českých logistických startupů ShipMonk, který se zde již výrazně etabloval před dvěma lety. V prvním roce cílí Skinners na prodeje v řádu desítek tisíc párů a udržitelný růst.
Pro vstup na americký trh, který nabízí potenciál prodeje statisíce párů ročně, si Skinners jako logistického partnera zvolili český ShipMonk. Ten na americkém trhu již velmi úspěšně funguje a nyní pro Skinners zajistí kompletní obsluhu amerických zákazníků. Díky založení dceřiné entity Skinners Technologies LLC bude možné trh obsluhovat lokálně a nabídnout B2B i B2C zákazníkům veškeré potřebné služby.
„Hledali jsme partnera, který bude kvalitní, flexibilní a bude dobře znát americký trh. Příběh ShipMonku dobře znám, stejně jako lidi, kteří za ním stojí, a jsem ráda, že můžeme využít služeb české rychle rostoucí společnosti, jejíž filozofie je nám hodně blízká. Věřím, že za pár let budeme patřit mezi největší partnery ShipMonku,“ doplňuje Michaela Steinhauser, spoluzakladatelka Skinners.
Na pomezí pletařského a obuvnického průmyslu. České ponožkoboty dobývají svět
„Ze spolupráce se Skinners máme radost i proto, že se s Míšou a Petrem znám osobně a jejich příběh je mi blízký. Fandíme nasazení, se kterým se vrhli do zahraniční expanze, a jsme rádi, že jim díky našim zkušenostem a zázemí můžeme pomoci prorazit na tak náročném trhu, jaký představují Spojené
státy,“ dodává zakladatel ShipMonk Jan Bednář.
Doručování z Evropy přinášelo komplikace
Prodej koncovým zákazníkům vedle vlastního e-shopu Skinners.cc zaštítí také Amazon a dále obchody maloobchodních partnerů. Díky skladům v Pensylvánii a fulfillmentu pod křídly ShipMonku se takn výrazně zjednoduší logistika, která dosud spoléhala na doručování z Evropy. To s sebou neslo vysoké náklady i horší zákaznickou zkušenost vzhledem k dlouhé době doručení a komplikovaným vratkám.
„Díky pokrytí, které ShipMonk v USA má, můžeme zákazníkům nabídnout rychlé doručení a odříznout se od modelu doručování z Evropy, který by byl v rámci expanze finančně neudržitelný,“ dodává marketingový ředitel Skinners Michal Presse.
Lokální pobočka v podobě nové dceřiné společnosti Skinners bude sídlit ve Wyomingu a novým Country Managerem operujícím v Kalifornii se stane Joey Barbera. Během prvního roku by se Skinners v USA chtěli dostat na prodeje 50 až 60 tisíc párů, podobně jako na českém trhu. Postupně by
se měl podíl tržeb z amerického trhu zvyšovat a růst ambiciózním, ale stále udržitelným tempem.
Čtyři tuny ponožkobot za 35 milionů míří za oceán
Skinners již do USA v rámci expanze odeslali čtyři tuny zboží v hodnotě 35 milionů a další miliony plánují investovat do podpory brandu, přičemž oba tyto náklady na expanzi jsou financovány z vlastních zdrojů. První modely ponožkobot se americkým zákazníkům a potenciálním partnerům představily již v lednu na veletrhu Outdoor Retailer Show v Salt Lake City.
Právě zde značka jako jediný český zástupce zaujala novináře a ukázala potenciál, který český průkopník bosého obouvání může využít. Skinners za sebou mají úspěšný rok 2022, kdy se tržby vyhouply na 100 milionů Kč. Společnost celkem obsloužila 32 000 zákazníků, přičemž mezi nejsilnější trhy mimo ČR patřilo v loňském roce Německo, Rakousko a Švýcarsko, kam mířilo asi 18 000 objednávek.
Do zahraničí přitom putuje až 60 % produkce ponožkobot, které si oblíbili amatérští i profesionální sportovci. Vloni jich společnost vyrobila téměř 200 tisíc, přičemž za šest let existence firmy vzniklo již přes 700 000 párů. Americká expanze navazuje na úspěšný vstup na německý trh, kde značka působí prostřednictvím 100 lokálních partnerů.