Úspěšná help linka 1212 pro podnikatele pojede dál a upraví provoz

(Aktualizováno 18. 8.) Informační linka 1212, která vznikla v kontextu s pandemií koronaviru jako pomoc pro podnikatele, funguje dál. Během předešlého období od vzniku v půli března do polovina června odbavila víc než 180 tisíc příchozích hovorů. Ve špičce to bylo i 13 tisíc dotazů denně.

Od července se mění rozcestník a provozní doba bezplatné celostátní linky 1212. Tedy call centra pro podnikatele, které spravuje Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO).

Ministerstvo zdravotnictví má nově vlastní infolinku na telefonním čísle 224 972 222.

Telefonická podpora 1212 je nyní k dispozici pro veřejnost každý pracovní den od 8:30 do 16:30 hodin a bude fungovat nejméně do konce roku 2020.

Nově si od letošního 1. července lidé na lince 1212 mohou vybrat ze čtyř číselných voleb: 

1: „Ošetřovné“ pro OSVČ
2: Program COVID – Nájemné
3: Programy COVID Českomoravské záruční a rozvojové banky
4: Program COVID – Kultura
5: Ostatní informace pro podnikatele

V současnosti přichází zhruba dva tisíce dotazů denně

Bezplatná celostátní linka 1212 byla na MPO operativně zřízena už 15. března 2020, a to v reakci na pandemii koronaviru s cílem ulehčit záchranným složkám. Volající se na ní mimo jiné dozvěděli informace o mimořádných opatřeních či státní pomoci podnikatelům. Spuštění a provoz z různých míst České republiky zajišťovala řada subjektů včetně dobrovolníků.

„Jen od 15. 5. do 15. 6. operátoři vyřídili 38 tisíc hovorů, za celou dobu provozu, tedy od 15. 3., jich bylo 182 238 s tím, že dalších 44 916 dotazů řešili na chatu,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Na provozu linky 1212 se podílela víc než stovka zaměstnanců MPO, CzechInvestu a CzechTradu, řada technologických firem, dobrovolníci, IT nadšenci či komunita covid19.cz. Všem patří poděkování. Linka teď vyřizuje zhruba dva tisíce dotazů denně, týkají se pomoci podnikatelům.“

Nejnavštěvovanější stránka na BusinessInfo.cz

Dalším informačním kanálem je portál pro podnikatele BusinessInfo.cz agentury CzechTrade. Během krizových opatření se lidé díky němu průběžně dozvídali novinky o přeshraničním pohybu, omezení podnikání, opatřeních pro podnikatele. Redakce BusinessInfo.cz spolu s operátory linky 1212 mimo jiné vytvořila databázi často kladených dotazů a odpovědí (FAQ). Protože se tato forma předávání informací osvědčila, šlo o nejnavštěvovanější stránky portálu, bude se v ní nadále pokračovat.

„Linka 1212 je příkladem transferu digitálních technologií, který lze využít i mimo krizi. V jednu chvíli na call centru z různých míst poskytovalo informace víc než 800 operátorů, kteří ve špičce vyřizovali i 13 tisíc dotazů denně, později až pět tisíc hovorů a chatů,“ říká koordinátor Inovační strategie Robin Čumpelík a dodává: „I z fungování linky je zřejmé, jak jsou digitální nástroje nejen v krizi zásadní, jak se díky nim rychle přenášejí informace a pomáhá veřejnosti vyrovnat se s tím, co dosud nezažila,“ dodává. 

Další informace hledejte na www.businessinfo.cz/koronavirus

Koronavirus – Jaká je situace ve světě?

Pravidelné novinky e-mailem