Jak prodávat pomocí YouTube? Třetí díl „Buďte online“ vzdělávacího seriálu od Googlu

Během třetího dílu vzdělávacího programu společnosti Google nazvaného SMB Academy „Úvod do YouTube“ vám přiblížíme fungování kampaní na YouTube, a jakým způsobem můžete skrze videoreklamu oslovit vaše zákazníky, jaké cílení YouTube umožňuje a také na to, jakým způsobem můžete měřit výsledky vaší kampaně. Vše přehledně vysvětlí video, které naleznete na konci tohoto článku.

YouTube jako podpora prodeje

Lidé se nechodí na YouTube pouze bavit, ale stále více z nich jej využívá také jako nákupního rádce. Podle průzkumu z roku 2018 až 90 % uživatelů celosvětově uvádí, že na YouTube nachází nové produkty. Uživatelé na YouTube vyhledávají inspiraci, rady a návody nebo také ujištění o tom, že si skutečně vybrali tu správnou službu nebo produkt. Více než polovina nakupujících s pomocí YouTube také nejdříve hledá službu či produkt na Googlu, aby poté navštívili YouTube a o produktu získali komplexnější informace a lepší představu o jeho vizuální podobě.

Kampaně na YouTube

Reklamní kampaně na platformě YouTube mají dopady i na nakupování v kamenných prodejnách. Podle výzkumu agentury Nielsen více než 70 % kampaní na YouTube vede k výraznému zvýšení offline prodejů. Na kanálu YouTube se pohybují zákazníci ve všech fázích nákupního procesu. Někteří z nich ještě ani nevědí, že produkt chtějí, další produkt zkoumají a uvažují o něm, ale jsou zde i tací, kteří produkt aktivně vyhledávají a nacházejí se v podstatě jen jeden klik od toho, aby produkt zakoupili.

YouTube tedy pomáhá oslovit zákazníky v úplně každé fázi jejich nákupního procesu. Důležité je proto zaměřit se na následujících několik kroků, které vám pomohou aktivitu ve všech fázích využít a navzájem je chytře propojit tak, aby z toho mohl váš byznys profitovat.

Jaké kroky to jsou?

Definujte své cíle

Prvním a velmi důležitým krokem je definice vašich cílů, tedy toho, čeho chcete kampaní dosáhnout. Záleží, zda chcete pracovat na povědomí o vaší značce, na zákaznickém zvažování nákupu vašeho produktu nebo na samotné akci – tedy výsledném nákupu. Od tohoto rozhodnutí se poté bude odvíjet podoba vašeho mediálního plánu.

Zvolte správný formát reklamy

Výběr vhodného formátu reklamy záleží jen na vás a vašich cílech. Mezi produkty, které vám doručí velký zásah patří zejména formát Masthead, což je unikátní formát na hlavní stránce YouTube, který dokáže dostat vaši zprávu rychle k obrovskému množství lidí. Mikrospot neboli Bumper je nepřeskočitelná 6sekundová reklama ideální pro sdělení jedné klíčové zprávy a ze všech formátů má největší zásah. TrueView In-stream je tradiční přeskočitelná reklama, která není omezená délkou, a je ideální, pokud potřebujete sledujícím předat komplexnější informaci. TrueView pro akce zase doručí vaší firmě požadované konverze.

Oslovte to správné publikum

Relevantní sdělení získávají 3x větší pozornost v porovnání s průměrnou videoreklamou – z toho důvodu je důležité poznat vaši cílovou skupinu opravdu důkladně. YouTube je největší světovou platformou se 2 miliardami přihlášených uživatelů a zároveň je největší světovou televizí. V České republice YouTube navštíví 6 milionů unikátních diváků měsíčně. Oslovit každého z nich je obvykle příliš drahé a neefektivní, proto je třeba zaměřit se jen na relevantní skupinu uživatelů. O tom, jak přemýšlet o své cílové skupině a cílit na ni, se více dozvíte ve videu níže.

Měřte výsledky v každé fázi nákupního procesu

Na závěr přichází měření vašich výsledků, bez něhož se neobejdete. Klíčové je porozumět tomu, jak práce se značkou ovlivňuje výkonnostní metriky a naopak. Každá metrika se měří trochu jinak, vše podstatné ale najdete v rozhraní Google Ads.

Tvorbu reklamních kampaní na YouTube a to, jak zaujmout vaše zákazníky ve všech fázích nákupního procesu, přibližuje Petr Houzar z Google

Těšíme se na Vás u dalšího dílu.

O SMB Academy

Více informací o programu SMB Academy pro firmy najdete na webové stránce Grow with Google.

Vzdělávací program byl vytvořen pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu a ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR, Svazem průmyslu a dopravy ČR a Hospodářskou komorou ČR.

Grow with Google – Pomáháme Česku růst je společnou iniciativou Google ČR a AMSP ČR. Portál BusinessInfo.cz je jedním z míst, kde je tato iniciativa dostupná podnikatelské veřejnosti.

Pravidelné novinky e-mailem